Islandski vulkan oživio ideju o jedinstvenom zračnom prostoru Europe



FRANCUSKA i Njemačka su na današnjem sastanku ministara prometa Europske unije  zatražile da se donesu jasna pravila oko toga kad se zračni promet smije zatvoriti i kad se zrakoplovima ponovno može dopustiti letenje.

Ustvrdili su da kaos nastao prošli mjesec zbog erupcije islandskog vulkana Eyjafjallajokull i paraliziranje europskog zračnog prometa jasno pokazuju da je potrebna reforma sustava na starom kontinentu. Zatvaranje zračnih luka i otkazivanje letova zbog vulkanskog pepela stajalo je preko dvije milijarde dolara.

Bolja organizacija je neophodna

Ministri traže bolju koordinaciju zračnog prostora pojedinih zemalja kako bi izbjegli budući kaos i teške gubitke. "Jednostavno nije prihvatljivo da svaka zemlja radi što želi. Trebamo dosljedna pravila", rekao je njemački ministar prometa Peter Ramsauer, a njegov francuski kolega Dominique Bussereau zatražio je osnivanje "učinkovitog i brzog sustava za nošenje s ovakvom krizom".

Europska agencija za sigurnost zračnog prometa mora razviti svoju stručnost, što će joj omogućiti da bolje procijeni i odredi s kojim se problemima motori zrakoplova mogu nositi, dodao je.

Jedinstveni zračni prostor

Španjolski ministar prometa Jose Blanco pozvao se na današnje ponovno zatvaranje zračnog prometa u Irskoj, koja se nada da će tijekom dana moći otvoriti svoje nebo, ali nije sigurna.

Veći dio problema, rekao je europski povjerenik za zračni promet Siim Kallas, u tome je što je zračni prostor EU-a podijeljen u 27 zona. Kallas se zalaže za sustav "otvorenog neba", po kojemu će organizacija prometa biti jednostavnija, a želi na čelo tog prostora staviti europskog voditelja.

Za sličan se koncept zalaže i Eurocontrol, glavna europska agencija za kontrolu zračnog prometa, koja broji 38 zemalja članica. Rasprave o konceptu jedinstvenog zračnog prostora nad Europom traju već dva desetljeća, ali gubici veći od dvije milijarde dolara sad bi tu ideju konačno mogli učiniti ostvarivom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.