IZBORNI slogan "Idemo dalje" zbog kojeg je čelnik SDP-a Zoran Milanović napravio kontroverznu usporedbu hrvatskog premijera Ive Sanadera s pokojnim srpskim predsjednikom Slobodanom Miloševićem, nije jedini slučaj kada se "kreativni" predizborni stručnjaci "služe" idejama iz bivših jugoslavenskih republika.
Najnoviji set primjera daje kampanja za izbor predsjednika Srbije 20. siječnja sljedeće godine, prilikom koje se srpski politički marketing obilato služi tuđim idejama, navodi B92.
Tako je čelnik srpskih radikala Tomislav Nikolić za svoj predizborni spot "posudio" ugođaj i kadrove iz predizbornog spota kojim se na predsjedničkim izborima u Sloveniji služio ljevičarski predsjednički kandidat Mitja Gaspari.
Liberalno-demokratska partija i njihov čelnik Čedomir Jovanović se, pak, moraju braniti od optužbi da su se "poslužili" spotovima i drugim izbornim materijalima hrvatskog SDP-a. Ivan Andrić iz LDP-a za B92, pak, tvrdi da to nije istina, odnosno da je Milanovićeva stranka kopirala njih.
Kreativni tim Borisa Tadića, čelnika Demokratske stranke i trenutnog predsjednika Srbije, je pak odlučio predizborne spotove modelirati na uzoru na američke predsjedničke kandidate. Čelnici srpskih demokrata tvrde da na taj način Tadića žele naciji predstaviti kao "državnika".
Inače, hrvatsko-srpska razmjena predizbornih slogana nije neka velika novost. SDP je tako 1990-ih na izborima kao svoj glavni slogan koristio parolu "Pošteno!" - istu onu koju je nekoliko godina ranije koristila Demokratska stranka u Srbiji.
R. R.
Foto: AFP