Društvene mreže i platforme s videozapisima postale su glavni izvor vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama prestigavši tradicionalne televizijske kanale i internetske portale, prema istraživanju Digital News Reporta koje prenosi BBC. Više od polovine ljudi, njih 54 posto, informira se na mrežama poput Facebooka, X-a i YouTubea, čime su one prestigle televiziju (50 posto) te informativne portale i njihove aplikacije (48 posto), prema istraživanju instituta Reuters.
"Rast društvenih medija nije jedinstven Sjedinjenim Državama, no čini se da se promjene ondje odvijaju brže i s više učinka", utvrđeno je u izvješću. Voditelj podcasta Joe Rogan bio je u tome najistaknutija ličnost, pri čemu je gotovo četvrtina sudionika (22 posto) rekla da im je on u proteklom tjednu bio izvor informiranja.
Autor izvješća Nic Newman kazao je da rast informiranja preko podcasta "predstavlja još jedan značajan izazov za tradicionalne izdavače". Institut je također naglasio trend političara da radije razgovaraju s internetskim voditeljima koji su im skloni nego s "mainstream" novinarima.
Navodi se da političarima diljem svijeta "sve više uspijeva zaobilaženje tradicionalnog novinarstva u korist prijateljski nastrojenih i pristranih medija, voditelja i influencera koji često dobivaju poseban pristup, no rijetko postavljaju teška pitanja, pri čemu su mnogi bili upleteni u širenje lažnih vijesti".
Unatoč popularnosti, influencere i internetske ličnosti gotovo polovina sudionika iz svih krajeva svijeta (47 posto) opisala je kao velik izvor lažnih ili varljivih informacija, što je na istoj razini s političarima. Korištenje X-a kao izvora informiranja postojano se povećava diljem svijeta, najviše u SAD-u.
Izvješće dodaje da je, otkako je Elon Musk preuzeo mrežu 2022., "znatno više ljudi sklonijih desnici, osobito mladih muškaraca, pristupilo X-u, dok su ga neke progresivne publike napustile ili ga koriste rjeđe". U SAD-u se udio osoba koje sebe smatraju desničarima utrostručio od Muskovog preuzimanja.
Suparničke mreže poput Threadsa, Blueskya i Mastodona "ostvaruju malen učinak globalno" te ih za vijesti koristi dva posto ili manje osoba, prema izvješću. Izvješće Digital News Report objavljuje se 14. godinu zaredom, a u istraživanju je sudjelovalo gotovo 100.000 ljudi u 48 zemalja.