Divljak iz Ilice mogao bi ostati bez dozvole boravka

Screenshot: HRT

PROMETNI STRUČNJAK Željko Marušić u sinoćnjem je Otvorenom rekao je kako policija nije dobro postupila kada je protiv vozača Audija, koji je u alkoholiziranom stanju izazvao nesreću na zagrebačkoj Ilici, podnijela samo prekršajnu, a ne kaznenu prijavu.


"Ne da nije dobro postupila, ja mislim da je to skandal koji udara u temelje našeg sigurnosnog sustava i on je na opravdan način izazvao revolt građana", kaže Marušić koji smatra kako je ovaj slučaj školski primjer teške obijesne vožnje.

Tri uvjeta

Krunoslav Borovec, načelnik Uprave policije kaže kako je odluka o tome da se krene u prekršajni postupak zakonita. Nabrojao je tri uvjeta da bi bili ispunjeni svi elementi kaznenog djela obijesne vožnje.

"Prvi uvjet je da vozač čini određeni teški prekršaj, bilo da se radi o velikoj brzini ili koncentraciji alkohola. Drugi uvjet je da mora nastupiti konkretna opasnost. Kazao je kako su prva dva uvjeta ispunjena, ali treći uvjet je taj da postoji izravna namjera počinitelja da se ponaša na ovaj način na koji se vozač ponašao", kaže Borovec.

Rekao je kako činjenica da je riječ o stranom državljaninu nije zanemariva.

"Ovo što je počinio, grubo kršenje prometnih propisa, pokazuje nepoštivanje pravnog poretka Republike Hrvatske. Pokrenut ćemo proceduru da se preispita dozvola boravka i rada konkretne osobe u Republici Hrvatskoj", kazao je.

Odvjetnik Tihomir Mišić rekao je da u ovom slučaju nije sporno da je vozač svojim postupanjem doveo u opasnost živote drugih osoba, ali razlika između prekršajne i kaznene odgovornosti je tanka. Kod kaznenog djela obijesne vožnje morate napraviti nešto više od prekršaja.

Život nakon gubitka

Josip Novoselec koji je izgubio sina u prometnoj nesreći na motoru 2008. godine rekao je kako se život nakon takvog gubitka ne može opisati riječima.

Prometni stručnjak Ivan Dadić je istaknuo kako su istraživanja pokazala da su vozači samo dijelom krivi za prometne nesreće i dodao kako na prometnicama postoje crne točke, a kada se one otklone smanjuje se i broj nesreća. Smatra kako treba razlikovati vozače koji nisu toliko krivi u odnosu na recidiviste koji se ponavljaju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.