Japanski proizvođač automobila Nissan Motor uložit će još 10 milijardi juana (1,4 milijarde dolara) u Kinu kako bi preokrenuo trend slabe prodaje i uhvatio korak s oštrom konkurencijom, rekao je danas čelnik za Kinu.
"Moglo bi se reći da smo u pristupu tržištu bili malo spori, u usporedbi s jako brzim tempom u Kini", rekao je Stephen Ma. "Kineski brendovi bili su, iskreno rečeno, prebrzi, iznimno brzi, i zatekli su sve. Mislim da smo se u međuvremenu resetirali", rekao je čelnik japanske tvrtke na sajmu automobila u Šangaju.
Nissan je 2024. u Kini prodao manje od 700.000 vozila, što znači da mu se prodaja više nego prepolovila u usporedbi s 2020. godinom. Kompanija je smanjila prognozu prodaje na međunarodnim tržištima u fiskalnoj godini koja je završila u ožujku, dijelom i zbog problema u Kini, drugom najvećem tržištu.
Odlučili su sada, prema riječima direktora, uložiti još 10 milijardi juana u Kinu do kraja 2026. Do ljeta 2027. Nissan će u Kini predstaviti 10 modela vozila s pogonom na nove izvore energije. Dosadašnji planovi predviđali su osam novih modela do kraja 2026.
Plan je Nissana nastaviti s izvozom vozila iz Kine u "mnoge druge zemlje, osim možda jedne", rekao je Ma, misleći na SAD, koji je za mandata prethodnog predsjednika Joea Bidena de facto zaustavio uvoz električnih automobila iz Kine uvođenjem 100-postotnih carina.
Predsjednik Donald Trump nadovezao se novim 25-postotnim carinama na uvoz automobila, uz dodatne "recipročne" carine od 145 posto na uvoz iz Kine. "Dugo sam živio i radio u SAD-u, ali nisam mogao predvidjeti da će stvari krenuti tim smjerom. Izvozit ćemo u mnoge zemlje, ali još ne možemo objaviti u koje", rekao je Ma.