Čovjek iz Solina izgubio osobnu, kući mu stigla ovrha

Ilustracija: Davor Puklavec/PIXSELL

ČOVJEK iz Solina izgubio je osobnu iskaznicu početkom ožujka 2018. godine kad je htio preuzeti plaću. Otišao je u policijsku postaju i prijavio njezin gubitak te napravio novu.

No nekoliko dana kasnije kući mu je stigla – ovrha, piše Slobodna Dalmacija

Prijavio gubitak osobne pa mu kući stigla ovrha

Solinjanin je prvo, nakon što je shvatio da nema njegove osobne iskaznice, potražio na svim mjestima na kojima bi je mogao zametnuti. No potraga je bila uzaludna. 

Morao se pomiriti s time da njegove osobne iskaznice nema te je u nadležnoj policijskoj upravi prijavio gubitak i napravio novu. A da mu je osobna iskaznica možda i ukradena, shvatio je tek mjesecima poslije.

U prosincu prošle godine, naime, baš pred Božić, na njegovu je kućnu adresu stiglo rješenje o ovrsi. Teleoperater A1 Hrvatska d.o.o. obavještava ga, posredstvom ovlaštenih zastupnika, odnosno javnobilježničkog ureda koji je rješenje o ovrsi i donio, da tvrtki duguje gotovo 4,5 tisuće kuna, zajedno sa zateznim kamatama; s drugim nastalim troškovima, sveukupno nešto više od šest tisuća kuna.

Čovjeku nije bilo o jasno o čemu se radi, a A1 ni nije njegov teleoperater. No ubrzo je sve postalo jasnije. 

Netko je na njegovo ime napravio ugovor s teleoperaterom A1

Trošak je, prema izvatku iz poslovnih knjiga tvrtke A1, nastao u ožujku, i trebao je biti plaćen na rate, s dospijećem prve polovinom travnja, a zadnje, šeste, polovinom rujna prošle godine. Kupnja je obavljena na ime Solinjanina, ali ne i na njegovu adresu, odnosno isporuka kupljenog obavljena je na drugu adresu s kojom Solinjanin nema veze. Pokušavajući saznati što je uopće kupljeno na njegovo ime, preko Službe za korisnike saznaje da se radi o, kako mu je rečeno, telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela, saznaje marku i cijenu te datum sklapanja ugovora koji pokazuje da je ugovor sklopljen nakon što je on već dobio novu osobnu iskaznicu.

Na rješenje o ovrsi Solinjanin je u zakonskom roku od osam dana podnio prigovor javnom bilježniku (čime je ovrha prešla u parnični postupak i ne može se provesti prije njegova okončanja) te teleoperateru A1. Slučaj je, također, odmah prijavio policiji, odnosno podnio kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja (a iz PU Splitsko-dalmatinske potvrdili su nam da se na osnovi te prijave "provodi kriminalističko istraživanje u cilju utvrđivanja svih činjenica i okolnosti te pronalaska počinitelja"). U vrijeme kad nam se Solinjanin obratio, još uvijek se nije dogodilo ništa što bi ga oslobodilo obaveze plaćanja duga. Trošak od preko šest tisuća kuna njemu je golem, no najteže mu je što ga nije ni načinio, odnosno što se smatra žrtvom zloupotrebe osobnih podataka i krađe identiteta.

Nije došla ni jedna opomena

"Je li moguće da je nečije podatke ovako lako iskoristiti? I kako je moguće ovakve ugovore sklapati "na neviđeno"? Pa svatko onda može nečije ime, prezime, OIB... zapamtiti, prepisati, fotografirati osobnu pa onda koristiti i on-line i na druge načine. To su zapravo posve nezaštićeni podaci, svatko može očekivati da mu sutra dođe ovrha za neplaćanje ne mobitela, nego kuće!" zapitao se nesretni čovjek. 

Podsjetio je da ni jedna rata nastaloga troška nije plaćena, za što su sigurno stizale brojne opomene, ali ni jedna na njegovu adresu.

"Da je došla neka opomena, mogao sam ranije reagirati. Ali, eto, nije. Jedino što sam dobio na svoju adresu jest – rješenje o ovrsi, dokument u kojemu, usput rečeno, uz moje ime i OIB, stoji druga adresa, ona koju je netko naveo kao adresu za isporuku. Ali na kuverti je, gle čuda, moja adresa, ona s osobne. S isporukom rješenja o ovrsi očito nije bilo nikakvih problema ni zabune!" rekao je muškarac za Slobodnu.

Oglasio se i A1, teleoperator kod kojeg je sklopljen ugovor za koji je Solinjanin nije imao pojma, a svejedno mu je došla ovrha. 

Oglasio se i A1

"Korisnik u trenutku podnošenja zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa na prodajnom mjestu daje na uvid svoje identifikacijske isprave (sukladno općim uvjetima poslovanja), a koje su neophodne za provjeru identiteta krajnjeg korisnika. Također, korisnik može zatražiti da mu adresa za dostavu računa bude drugačija od one navedene na osobnoj iskaznici. U konkretnom slučaju, ako se radi o otuđenju osobne iskaznice, Zakonom o osobnoj iskaznici propisana je obveza osobe koja izgubi osobnu iskaznicu prijaviti nestanak bez odgode. Nadležno tijelo po prijavi donosi rješenje kojim osobnu iskaznicu proglašava nevažećom.

Neprijavljivanje otuđenja ili gubitka osobne iskaznice je kažnjivo. Stoga, ako je pretplatnički odnos sklopljen nakon prijave gubitka ili otuđenja dokumenata i korisnik dostavi potrebne dokaze o prijavljenom nestanku, A1 Hrvatska će ugovore poništiti i oštećeni korisnik neće imati posljedica. Ako je pretplatnički odnos sklopljen prije gubitka ili otuđenja dokumenta, korisnik to treba prijaviti policiji, a u A1 Hrvatska treba poslati pisani prigovor uz dokaz o prijavi nadležnom tijelu (policiji), na temelju čega će se provesti žalbeni postupak. Do okončanja spora linije se stavljaju u mirovanje. A1 Hrvatska će postupiti u skladu s odlukama nadležnih tijela", odgovorili su na upit Slobodne Dalmacije iz A1. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.