Boeing 737 MAX 8 svakog dana slijeće u Zagreb. Zašto nije zabranjen?

Ilustracija: EPA

NAKON što su Singapur i Australija zabranili slijetanja i uzlijetanja svih zrakoplova Boeing 737 MAX, a Indonezija i Kina prizemljile sve svoje flote najnovijeg američkog modela aviona zbog druge smrtonosne nesreće u manje od pet mjeseci, stigla je vijest da i Velika Britanija, Francuska, Njemačka i Irska zabranjuju letove svih Boeinga 737 MAX.

Nedugo potom je svoju flotu prizemljio i Norwegian Airlines, koji ima 18 Boeinga 737 MAX 8 u svojoj floti, zbog upozorenja avijacijskih vlasti Europske unije.

Neke zemlje su, pak, zabranile letove svih Boeinga 737 MAX 8 iznad svojeg zračnog prostora.

Gotovo 40 posto aktivne flote od 371 Boeinga 737 MAX je prizemljeno na svjetskoj razini, prema navodima Flightglobala, a to uključuje i 97 zrakoplova na najvećem tržištu - u Kini.

Leti li taj model aviona i u Hrvatskoj?

Pretražili smo stoga aviokompanije čiji avioni polijeću i slijeću u zagrebačku zračnu luku.

Došli smo do podatka da na relaciji Zagreb-Dubai i obratno svakodnevno leti jedan Boeing B737 MAX 8 tvrtke FlyDubai.

Upravo zato kontaktirali smo Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo, koju smo upitali planira li, kao i neke druge zemlje, zabraniti let Boeinga B737 MAX 8 u hrvatskom zračnom prostoru.

Evo što su nam odgovorili.

"Temeljem Vašeg upita možemo Vas izvijestiti kako hrvatski zrakoplovni operateri sa Svjedodžbom (AOC) i/ili Izjavom ne izvode letačke operacije sa zrakoplovom tipa Boeing 737 MAX 8 američkog proizvođača zrakoplova tvrtke Boeing.

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo u sklopu svojih nadležnosti, između ostalog, prati i situaciju povezanu s posljednjom nesrećom ovog tipa zrakoplova tvrtke Ethiopian Airlines na letu 302. Prije svega, obavijesti i priopćenja koje objavljuje proizvođač zrakoplova, odluke američkih zrakoplovnih vlasti, te upute Agencije EU za sigurnost zračnog prometa (EASA). Na temelju svega toga, HACZ će reagirati ukoliko bude potrebno", odgovorili su nam.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.