Foto: Arhiva
IAKO je ugovor o prodaji Mercatora potpisan od strane svih članova konzorcija vlasnika dionica s NLB-om i Pivovarnom Laško na čelu, Ivica Todorić daleko je od toga da ima razloga za otvaranje šampanjca, javlja slovenski Dnevnik.
Veliko je pitanje bi li Agrokorovih 3,2 milijardi duga moglo postati tempirana bomba koja će eksplodirati i prije 2016. godine
Ključno pitanje za uspješno zaključenje posla je hoće li Agrokor dobiti zeleno svjetlo slovenske agencije za tržišno natjecanje (AVK). Naime, Agrokor ne samo da će preuzeti Mercatorov tržišni udio, koji prema posljednjim podacima iznosi 32,8 posto na slovenskom tržištu, već sa sobom donosi i vertikalnu koncentraciju dobavljača i prodaje.
Na temelju prethodnih iskustava, proces dobivanja odobrenja od slovenskog regulatora mogao bi biti relativno dug i složen.
12 milijuna eura kazne ako Agrokor ne poštuje odluku regulatora
Stiže novi zakon kojim se rok za plaćanje dobavljačima prehrambenih proizvoda skraćuje s postojećih 60 dana, na 30 dana
Također, ranije ovoga mjeseca slovenski ministar poljoprivrede Dejan Židan, jedini član slovenske vlade koji se otvoreno protivi prodaji Mercatora, objavio je prijedlog izmjena i dopuna Zakona o poljoprivredi, kojim se rok za plaćanje dobavljačima prehrambenih proizvoda skraćuje s postojećih 60 dana, na 30 dana. Očekuje se da će ovaj prijedlog ići na javnu raspravu do kraja mjeseca.
Ova izmjena zakona bi Agrokoru vezala ruke u pregovorima s dobavljačima. Naime, Grupa Agrokor svojim dobavljačima i poslovnim partnerima račune plaća u prosjeku nakon 197 dana, dok Mercatorov prosječni rok plaćanja iznosi 90 dana. Ako bi Agrokor htio rokove plaćanja prilagoditi Mercatorovim rokovima, za to bi trebao dodatnih pola milijarde eura.
Agrokor ima problema i na domaćem terenu
Osim navedenog, Agrokor ima problema i na domaćem terenu. Agrokor je na 3,2 milijarde eura duga, što je samo 700 milijuna eura manje od njihovih godišnjih prihoda prošle godine, kad je ostvario oko osam milijuna eura dobiti. Dodatni udarac za Agrokor biti će predstojeći ulazak u EU, koji će najvjerojatnije smanjiti trgovačke marže. Također, u Sloveniji ga čeka pad potrošnje zbog povećanja PDV-a.