LEWIS HAMILTON

Najbolji u povijesti

Foto: EPA

LEWIS HAMILTON je u Istanbulu osigurao sedmi naslov F1 prvaka tri utrke prije kraja prvenstva. Startao je šesti, nije briljirao na slobodnim treninzima i u kvalifikacijama, a onda je u nedjeljnoj utrci pokazao zašto je jedan od najboljih u povijesti.

Samo je jednom u osmom krugu utrke ušao u boks i promijenio intermediate gume i na njima vozio do kraja utrke. Kako su vozači ispred njega odlazili u boks više puta tako je Hamilton rastao u poretku. Negdje na polovici utrke bio je treći iza dvije Force Indije.

Najjače oružje kišnog čovjeka 

U 36. krugu tada vodeći Lance Stroll je otišao u boks, a krug poslije Hamilton je prestigao Sergia Pereza i više se nije osvrtao. Do kraja je još samo prestigao momčadskog kolegu Valtterija Bottasa za puni krug i pokazao tko je gazda u Mercedesu. Nakon što je parkirao bolid kamera je zumirala njegove istrošene gume, koje su bile potpuno gole. 

U Istanbulu je Hamilton još jednom iskoristio dva najjača oružja, savršeno snalaženje po kiši i menadžment guma, koja su ga dovela do sedmog naslova prvaka, kao i do mnogih prije.

"Hamilton je nevjerojatno talentirani vozač, možda najtalentiraniji po čistoj sposobnosti vožnje ikada. To je prilično nesporno, ne samo zbog rezultata nego i zbog načina na koji vozi, kontrolira utrku i čuva gume. Taj menadžment guma, kako Hamilton kaže, iznimno je bitan i tu postoji užasno velika razlika između njega i Bottasa", kazao je nedavno F1 analitičar Mladen Jergović u razgovoru za Index na pitanje o tome je li Britanac najbolji ikada.

Hamilton ima 110 bodova prednosti u ukupnom poretku tri utrke prije kraja

Sa sedam naslova prvaka, 94 pobjede i 97 pole positiona najbolji je u povijesti Formule 1 u sve tri kategorije. Doduše, po broju naslova je izjednačen sa Schumacherom, ali ako produlji ugovor s Mercedesom i ostane još barem godinu dana, teško će itko prekinuti dominaciju njega i njemačke momčadi.

Grafika: Sofascore za IndexSport

Iako postoji puno prostora za raspravu o tome tko je najbolji u povijesti, gledajući samo ono što je najvažnije (naslovi, pobjede i pole positioni), 35-godišnji Britanac je već danas najbolji ikada. Era u kojoj vozi ima puno više utrka od Fangiove, Sennine ili Schumacherove pa u skladu s tim Hamilton ima i veće šanse za oboriti rekorde, ali brojke rijetko lažu.

Dokazao je to Hamilton i ove sezone, u kojoj je ostvario 10 pobjeda u 14 utrka uz čak devet pole positiona. Nitko, pa čak ni momčadski kolega Bottas, koji ima isti bolid, nije mu se uspio približiti na manje od 110 bodova zaostatka, koliko sada u ukupnom poretku iznosi Hamiltonova prednost tri utrke prije kraja sezone.

Otac Anthony je radio četiri posla odjednom kako bi njegov sin mogao voziti karting

Dominantan kakav je danas Hamilton je bio kroz cijelu svoju karijeru, ali ne samo onu u Formuli 1. Kao 10-godišnjak je osvojio britansko kadetsko prvenstvo u kartingu i nagrada mu je dodijeljena na nagradama Autosport, gdje dolaze sve najveće face britanskog automobilizma.

Hamilton je došao do šefa McLarena Rona Dennisa, predstavio mu se i kratko kazao:

"Jednog dana želim voziti vaše bolide."

Samo tri godine kasnije Hamilton je postao vozač za čiju se karijeru počeo brinuti McLaren. Naravno, uz oca Anthonyja koji je na početku Lewisove karijere u jednom trenutku radio četiri posla kako bi sinu omogućio bavljenje ovim skupim sportom.

Za Alonsa je u McLarenu bio samo dijete u bolidu

Ubrzo su otac i sin počeli ubirati plodove vlastite žrtve jer je Lewis 2003. osvojio prvenstvo Renault Formula, zatim dvije godine kasnije i Formula 3 Euroseries, dok je kao ulaznica za Formulu 1 poslužio naslov u Formuli 2 2006. godine.

Hamilton je naredne godine potpisao s McLarenom u koji je upravo bio stigao dvostruki uzastopni F1 prvak Fernando Alonso. Za Španjolca je bilo iznenađenje što je kao momčadskog kolegu dobio novaka.

"Zašto ovo radimo? Ako ćemo pokušati osvojiti naslov onda nam ne treba dijete u bolidu, treba nam netko iskusan. Meni treba snažan momčadski kolega, ne treba nam rookie", govorio je tada Alonso prema svjedočanstvu Martina Whitmarsha, čovjeka koji se u to vrijeme brinuo o karijeri Lewisa Hamiltona.

Da nije bilo Glocka, Hamilton bi u dvije debitantske sezone postao dvostruki luzer

U prvoj sezoni je Hamiltonu (i Alonsu) naslov izmaknuo za samo jedan bod. Kimi Räikkönen u Ferrariju je osvojio prvu i jedinu titulu u karijeri, a sezonu je obilježilo izrazito rivalstvo Hamiltona i Alonsa. Sljedeće sezone Ron Dennis je odlučio otpustiti Španjolca, koji se vratio u Renault, dok je Hamilton u McLarenu osvojio naslov nakon već izgubljene situacije u Interlagosu.

Trebalo mu je peto mjesto kako bi u ukupnom poretku prestigao Felipea Massu, a to mu je pošlo za rukom tek u posljednjem zavoju kada je zbog istrošenih guma odustao Timo Glock. Slavlje iz Ferrarijevog boksa preselilo se u McLarenovu garažu, a Hamilton je od skoro dvostrukog luzera postao heroj.

Sljedeće četiri sezone obilježila je dominacija Brawn GP-ja i Red Bulla. Hamilton i McLaren nisu bili ni blizu naslovu, a uz to je Britanac raskinuo menadžerski ugovor s ocem Anthonyjem.

Prekinuo vezu s pjevačicom, posvađao se s Dennisom i potpisao za Mercedes

"Bilo je to najgore vrijeme u mom životu. Teško je to objasniti. Mislim da sam prema sinu bio preveliko čudovište. Stalno sam mu naređivao. Njemu je vjerojatno bila puna kapa svega jer je odrasla osoba. Tada se vjerojatno suprotstavio. Nije to napravio kad mu je bilo 15 godina, nego kada je bio svjetski prvak. Sve je bila moja pogreška jer kao roditelj nisam znao kako pustiti", rekao je tada otac Anthony.

Na prekid suradnje i komunikacije s ocem na jedno kraće vrijeme nadovezao se i prekid veze s britanskom pjevačicom Nicole Scherzinger. Hamiltonu je to jako teško palo, kao i zahlađenje odnosa sa šefom McLarena Ronom Dennisom.

Zato je krajem 2012. godine Hamilton ispregovarao ugovor s Mercedesom vrijedan 30 milijuna eura godišnje u tom trenutku. Nakon prve sezone, u kojoj se upoznavao s bolidom i momčadi, Hamilton je u sljedećih sedam sezona osvojio šest naslova pojedinačnog prvaka i sedam uzastopnih titula konstruktorskog prvaka.

Lewis je postao nepobjediv nakon izgubljenog naslova 2016.

Jedini naslov mu je uzeo Nico Rosberg 2016. godine i odmah nakon toga otišao u mirovinu. Hamilton se cijele te sezone svađao s novinarima, za brojne poteškoće na bolidu optuživao je momčad i Rosbergovo umirovljenje je bilo najbolja stvar koja mu se u tom trenutku mogla dogoditi.

"Sjećam se kako sam u tom trenutku razmišljao da Hamilton više nikada neće izgubiti naslov. Lewis je tada postao nepobjediv i počeo je davati sve od sebe na svakoj utrci", kazao je Paddy Lowe, koji je 2016. bio tehnički direktor Mercedesa.

Od tada do danas Lewis Hamilton uistinu nije izgubio niti jedan naslov koji je bio u ponudi. Dominirao je nad konkurencijom i od Sebastiana Vettela 2018. godine nitko ga nije uistinu uspio ugroziti.

Hamilton je u Formuli 1 postao centralna točka u borbi za rasnu jednakost

Osim što je postao najbolji F1 vozač svih vremena, Lewis Hamilton je cijelo to vrijeme bio aktivist za očuvanje okoliša, pobornik veganske prehrane, na koju je i sam prešao, te borac za prava crnaca.

Do dana današnjeg je bio i ostao jedini crnac koji je ikada vozio u Formuli 1, a nakon ubojstva Georgea Floyda od strane američke policije još je jače počeo zagovarati prava crnaca. U Formuli 1 je postao centralna točka borbe za rasnu jednakost, a činjenica da mu se u odavanju počasti žrtvama rasne diskriminacije prije F1 utrka nije pridružilo čak sedam vozača, govori kako je pred Hamiltonom i njegovom borbom još dalek put.

Na uvrede on odgovara na stazi

On se osobno već kao mladi vozač počeo susretati s rasnom diskriminacijom, koja u nekim dijelovima društva traje do danas.

"Prvi put kad se to dogodilo bio sam jako uzrujan i rekao sam to svojim roditeljima. Osjećao sam kao da se moram osvetiti, ali u posljednje vrijeme, kada mi netko nešto kaže, samo ga ignoriram i ono što mislim kažem na stazi", rekao je mladi Hamilton u jednom razgovoru za BBC.

Hamiltonu je već 35 godina (u siječnju puni 36), a još uvijek nije produljio ugovor s Mercedesom. Ipak, dao je naslutiti kako će nastaviti s njemačkim konstruktorom još koju godinu, barem dok ne ostane sam na vječnoj ljestvici vozača s najviše osvojenih naslova.

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.