BUDUĆNOST ILI ZABLUDA Mogu li Crash Royale i Vainglory etablirati mobilni esport?

FOTO: Supercell

NATJECATELJSKO igranje videoigara gotovo da i ne poznaje platformu. Gdje ima igara i igrača, postoji i natjecateljski segment, a to je sasvim dovoljno za razvoj esporta. Nekoliko mobilnih igara pokušavaju se etablirati kao esport, a iako se trenutno ne mogu usporediti s najpopularnijim esport naslovima, tendencija i dalje postoji. Ima li mobilni esport budućnost i na koje to igre treba obratiti pažnju?

>> GEJMERI NISU GEEKOVI, NEGO SPORTAŠI NOVE ERE Mjesečno zarađuju preko 200 tisuća kuna!
 
>>U SVIJETU GLOBALNI FENOMEN, KOD NAS U POVOJIMA Ovo je esport u Hrvatskoj
 
Svi stalno govore o rastu industrije videoigara, a ono što se često zapostavlja je to da ogromnu ulogu u tom rastu imaju igre za pametne telefone i tablete. Procjene govore da će čak 40 posto ostvarenih prihoda u industriji ove godine otpasti baš na taj segment. Neki developeri upravo u tome vide priliku za mobilni esport. Lako dostupno, vrlo popularno i puno potencijala, no je li to baš tako?
 
Image:Newzoo
 
Jedan od najpopularnijih esport naslova današnjice dostupan je i na Androidu i iOS-u, naravno radi se o Hearthstoneu. Ova karataška igra dobar dio svoje popularnosti temelji na svakodnevnim igračima koji na svojim telefonima odigraju nekoliko partija. Svi oni postaju potencijalna publika za Hearthstone esport, a to je upravo ono što treba svaki esport naslov. Neke druge igre koje se isključivo koriste za mobilne platforme, kao što su Vainglory i Clash Royale, pokušavaju se probiti u svijet esporta i u to ulažu ozbiljan novac.
 
Clash Royale jedna od najpopularnijih igara za mobilne platforme. Igra na trgovini Google Play broji čak između 100 i 500 milijuna preuzimanja, s prosječnom ocjenom od 4,5 do 5. Ogromna je to baza igrača, a s obzirom na procjene rasta, neće na tome stati.
 
Kroz igru omogućeno je svim igračima natjecanje na Crown Championshipu, svojevrsnom prvenstvu koje će najbolje igrače svake regije odvesti na svjetsku završnicu, na kojoj će se odlučiti prvak. Prve godine cjelokupni nagradni fond iznosio je više od milijun dolara. Nije uopće loše za jednu mobilnu igru. Naravno, u timu Clash Royale to vide tek kao početak.
 

 
Još jedna igra na koju treba obratiti pozornost je Vainglory, mobilna MOBA koja je već privukla renomirane esport organizacije poput mousesportsa, Team SoloMida i SK Gaminga. Iako igra ima dosta manje preuzimanja od Clash Royalea, involvirane organizacije govore o potencijalima ovog esport naslova. Krug završava Critical Ops, pucačina. S time se struktura mobilnog esporta polako formira po uzoru na globalni esport. Jedna strategija, MOBA i pucačina: za svakog ponešto. 
 
Glavni problem mobilnog esporta je ono što je istodobno najveći potencijal njegova rasta, a to su casual igrači. Oni jednostavno ubijaju vrijeme bez da rade prijelaz iz igrača u esport publiku, a to sprječava i ulazak mobilnog esporta u mainstream. Iako će esport puristi tvrditi da mobilna inačica nikad neće uspjeti, upravo je to proživljavao cijeli esport od sportskih dinosaura. Vidi čuda, ipak je uspio.
 
Vainglory puno ulaže u prijenos svojih mečeva pokušavajući privući publiku igri, a potom i njenom natjecateljskom segmentu, ali pitanje je koliko će to zahtijevati novca i vremena. Mobilni esport postoji, a hoće li prestići velikog brata na PC-u, još neko vrijeme sigurno neće. CS:GO i Dota publika stvarali su se desetljećima, a mobilni esport tek je krenuo. 
 

>>> Esport je jedan od najvećih globalnih fenomena današnjice. Nema relevantnog medija na svijetu koji ne izvještavaju o najvažnijim događanjima u esport industriji, a neke od najvećih globalnih kompanija ulažu stotine milijuna dolara kako bi na vrijeme ugrabile dio ovog brzorastućeg tržišta. Na Index Sportu pratite najnovije vijesti iz esporta, intervjue s najboljim profesionalnim gejmerima i uživajte u video klipovima i mečevima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.