NAKON godina iščekivanja i brojnih spekulacija, nasljednik iznimno popularne Nintendo Switch konzole konačno je stigao i rezultati su više-manje u skladu s očekivanjima. Pogotovo očekivanjima nas koji smo od svibnja prošle godine pratili i analizirali svako šuškanje koje se pojavilo na internetu.
Cjenovno, Nintendo Switch 2 pozicioniran je više od svog prethodnika, ali s obzirom na inflaciju i ekonomski kaos u svijetu, to je također teško nazvati iznenađenjem. Osnovna cijena konzole iznosi €470 ili 510 eura ako planirate uzeti izdanje koje dolazi s igrom Mario Kart World. Ovo povećanje od otprilike 50% u odnosu na originalni Switch, kao i 33% više cijene za neke igre, izazvalo je određene kritike među potrošačima i dok je konzolu teško nazvati skupom ako u obzir uzmemo o kakvom je uređaju riječ, cijene igara su drugi par skupih rukavica i o tome ćemo nešto kasnije.
Nećemo puno vremena trošiti na sadržaj kutije jer to možete pogledati u našem unboxing videu.
U vrlo kratkoj verziji recenzije, Switch 2 je fenomenalna konzola koja nema revolucionarni moment prethodnika, ali ga namjerava nastaviti.
Odluka o lansiranju konzole sredinom godine, u lipnju, zajedno s osjetno višom cijenom, ukazuje na Nintendovo povjerenje u proizvod i potencijalno ciljanje na zahtjevniji segment tržišta unutar svoje tradicionalne publike. Povećanje cijene od 50% u odnosu na originalni Switch nije zanemariv korak i vjerojatno je posljedica nekoliko čimbenika. S jedne strane, tu su značajno veći troškovi proizvodnje zbog naprednijeg hardvera, uključujući snažniji Nvidia T239 čip, veći zaslon i više radne memorije. S druge strane, Nintendo možda percipira da je brend Switch dovoljno snažan da izdrži višu cijenu, a budući da se radi o trećoj najuspješnijoj konzoli u povijesti, ovo povjerenje u Switch nije pretjerano. Nije isključeno da će kasnije uslijediti cjenovna prilagođavanja ili lansiranje cjenovno pristupačnijih modela, kao što je bio slučaj s originalnim Switchom (npr. Switch Lite) ili čak premium OLED verzija po još višoj cijeni.
Nintendo Switch 2 donosi značajna hardverska poboljšanja u odnosu na svog prethodnika, a ako vas ne zanimaju tehnički podaci, preskočite ovaj dio jer nije ni najmanje seksi.
Uglavnom, srce konzole čini prilagođeni čip kodnog naziva "Drake", razvijen u suradnji s Nvidijom, a potvrđeno je da se radi o modelu T239. Ovaj SoC (System on a Chip) integrira i centralnu procesorsku jedinicu (CPU) i grafičku procesorsku jedinicu (GPU). CPU se sastoji od osam ARM Cortex-A78C jezgri, s procijenjenim radnim taktovima između 1.1GHz i 1.5GHz, koji mogu varirati kada je konzola spojena na dock. Grafički podsustav koristi hibridnu arhitekturu koja kombinira elemente Nvidijinih Ada Lovelace i Ampere generacija, s ukupno 1536 CUDA jezgri. GPU radi na taktu od 561 MHz u prijenosnom načinu rada, dok maksimalni takt može doseći 1.4 GHz. Ključna značajka ovog čipa je podrška za NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) tehnologiju, koja koristi umjetnu inteligenciju za rekonstrukciju slike više rezolucije iz niže, čime se poboljšava vizualna kvaliteta uz manje opterećenje hardvera. Čip također sadrži dedicirane RT (Ray Tracing) jezgre za napredne svjetlosne efekte i Tensor jezgre za AI zadatke.
Osim toga, Switch 2 opremljen je s 12GB LPDDR5 radne memorije. Ova memorija dolazi u obliku dva Hynix LPDDR5 čipa od po 6GB, spojena na 128-bitnu memorijsku sabirnicu. Propusnost memorije iznosi 102GB/s kada je konzola dockirana, odnosno 68GB/s u prijenosnom modu. Od ukupno 12GB, sustavu je alocirano 3GB, dok je developerima igara na raspolaganju 9GB, što je značajno povećanje u odnosu na 4GB (od čega 3.2GB za igre) kod Switch OLED modela.
Što sve ovo znači? Realno, Switch 2 iznenađujuće je moćna mala konzola koja može iznenaditi i to će i učiniti. Međutim, treba obuzdati očekivanja jer Nintendo nikada nije bio kompanija od koje ste očekivali igre koje tehnički oduševljavaju u onom klasičnom smislu. Primjerice, to da Cyberpunk 2077 iznenađujuće dobro radi na novom Switchu nikako ne znači da je to najbolji način da u toj igri uživate, ali ako tražite konzolu koja će vam omogućiti da igru igrate u parku ili dok čekate da vas automehaničar prevari, dvojka je točno to što tražite.
Ono što me zanima je koliko je potencijalnim kupcima zanimljivo da zbog ovakvih igara kupuju konzolu kompanije koja je carstvo stvorila na vrlo specifičnoj i različitoj vrsti igara.
Konzola koristi LCD zaslon dijagonale 7.9 inča, što ga čini većim od 7-inčnog zaslona na Switch OLED modelu i 6.2-inčnog na originalnom Switchu. Ukratko, veći je i vidi se. Rezolucija zaslona u prijenosnom modu je 1080p (1920x1080 piksela), što predstavlja značajan skok s 720p rezolucije prethodnih modela. Zaslon podržava stopu osvježavanja do 120Hz i VRR (Variable Refresh Rate) tehnologiju za fluidniji prikaz. Također, implementirana je podrška za HDR10. Prema Nintendu, odluka o korištenju LCD-a umjesto OLED-a donesena je upravo zbog mogućnosti implementacije HDR podrške, uzimajući u obzir napredak u LCD tehnologiji. Kontrast možda nije top kao na nekim uređajima (poput OLED verzije Steam Decka), ali ovo je osjetan skok u kvaliteti i realno, ne vidim razlog zašto bih tražio bilo što više od toga.
Tim više jer je Switch kategorija za sebe pa usporedbe s drugim konzolama ne drže vodu jer ovo je ultimativno "uzmi i igraj" iskustvo s kojim se konkurencija ne može mjeriti.
Kada je spojena na dock, Switch 2 može prikazivati sliku u rezoluciji do 4K (3840x2160 piksela), pri stopi osvježavanja od 60Hz.
Kapacitet interne pohrane iznosi 256GB, što je značajno povećanje u odnosu na 64GB kod Switch OLED modela i 32GB kod originalnog Switcha, ali veće su i igre i nitko im ne bi zamjerio da su unutra ugurali pola terabajte.Pohrana se može dodatno proširiti korištenjem microSD Express kartica kapaciteta do 1TB. Što je dobro jer i kod nas ih je moguće pronaći po relativno normalnoj cijeni, ali možda je bolje potražiti ih online i uštedjeti ako ste već iskeširali novac za konzolu i igre.
Ugrađena baterija ima kapacitet od 5,220 mAh, što je više od 4,310 mAh kod prethodnih modela. Unatoč većem kapacitetu, procijenjeno trajanje baterije je između 2 i 6.5 sati, što je kraće od trajanja baterije Switch OLED modela (4.5-9 sati). Ovo ukazuje na veću potrošnju energije novog, snažnijeg hardvera. I dok to nije puno, živimo u svijetu prijenosnih baterija i jedna takva je nužnost.
Switch 2 podržava Wi-Fi 6 standard za bržu bežičnu vezu. Što se tiče fizičkih priključaka, konzola ima dva USB-C porta – jedan na donjoj strani i jedan na gornjoj – te standardni 3.5mm audio priključak za slušalice. Dodatni USB-C port na gornjoj strani omogućuje punjenje konzole dok je u tabletop (stolnom) načinu rada, kao i spajanje kompatibilne USB-C kamere, poput Nintendo Switch 2 kamere.
Iako je veći i teži od svojih prethodnika nećete to pretjerano osjetiti jer zadržali su tanak dizajn. Čak djeluje i puno elegantnije. No, ako je nešto trebalo promijeniti u odnosu na prvi Switch to je prilagodljivi stražnji stalak jer ono je bio kriminal. Novi je sve što smo željeli da bude.
Kad sve zbrojimo i oduzmemo, slikovito bi se moglo zaključiti da je novi Switch 2 nešto kao PS4 Pro s hibridnom prirodom prvog Switcha. Nintendo očito nije težio izravnom natjecanju sa sirovom snagom najnovijih kućnih konzola poput PlayStation 5 ili Xbox Series X, već se držao onoga što je i proslavilo prethodnika. I bili bi ludi da nisu išli tim putem. Prioritet je bio osigurati skok u performansama dovoljan za pokretanje modernijih igara i pružanje boljeg sveukupnog iskustva, ali ne po cijenu drastičnog povećanja cijene ili gubitka ključne značajke prenosivosti.
Uključivanje DLSS tehnologije i dediciranih RT jezgri u T239 čip nije samo marketinški potez, već strateška odluka koja konzoli osigurava duži vijek trajanja i omogućuje joj da pruži vizualnu kvalitetu koja nadilazi mogućnosti njezine sirove snage, posebno u dockiranom modu pri višim rezolucijama. Osim toga, privući će i third-party studije i osiguravati da konzola ostane relevantna na tržištu tijekom niza godina.
Novi Joy-Con 2 kontroleri predstavljaju značajan korak naprijed u dizajnu i funkcionalnosti, donoseći nekoliko ključnih promjena koje bi mogle redefinirati način na koji igrači interagiraju s Nintendo Switch platformom.
Joy-Con 2 kontroleri su redizajnirani i sada se na konzolu pričvršćuju pomoću magnetskog sustava. Ovo je odmak od mehaničkih tračnica koje su korištene kod originalnih Joy-Cona. Zanimljivo je da je Nintendo razmatrao magnetsko pričvršćivanje još za prvi Switch, ali tadašnja tehnologija nije bila dovoljno pouzdana da spriječi ispadanje kontrolera tijekom korištenja u prijenosnom modu. Unatoč novom magnetskom sustavu, zadržan je gumb za otpuštanje. Međutim, njegova funkcija je promijenjena: umjesto da otključava mehaničku bravu, ovaj gumb sada aktivira mali klip koji fizički odguruje kontroler od tijela konzole, olakšavajući tako njegovo odvajanje. Ovo rješenje rezultat je brojnih iteracija i testiranja, s ciljem da se osigura da djeca ne mogu prelagano odvojiti kontrolere, dok istovremeno odrasli to mogu učiniti bez primjene prekomjerne sile.
Jedna od najintrigantnijih novosti je "Mouse Mode". Dakle, svaki Joy-Con 2 kontroler može se koristiti kao miš jednostavnim klizanjem po ravnoj površini, poput stola ili čak odjeće i funkcionira iznenađujuće dobro. Bio sam vrlo skeptičan, ali ovo se pokazalo kao genijalna ideja. Osim toga, kontroleri su daleko ugodniji za korištenje.
Korisnici koji posjeduju originalne Nintendo Switch Joy-Con kontrolere ili druge periferije, poput Nintendo Switch Pro Controllera, moći će ih i dalje koristiti s Nintendo Switch 2 konzolom putem bežičnog povezivanja.
Jedna od ključnih značajki Nintendo Switch 2 konzole je njezina "unazadna kompatibilnost" (još uvijek ne osjećam da imamo adekvatan prijevod za "backwards compatibility"), koja omogućuje igračima da nastave uživati u velikom dijelu svoje postojeće biblioteke igara s originalnog Switcha.
Nintendo Switch 2 može pokretati kako fizičke igre na karticama (game cards) tako i digitalne igre kupljene za originalni Nintendo Switch sustav. Korisnici će imati mogućnost prenijeti svoju digitalnu biblioteku igara na novu konzolu. Nintendo je potvrdio da planira zadržati postojeći Nintendo Account sustav kako bi tranzicija za korisnike bila što glađa. Isprobali smo i radi, ali ako imate više od jednog Switcha, morate znati da možete linkati samo dva.
Iako je kompatibilnost široka, važno je napomenuti da hardver Nintendo Switch 2 konzole nije identičan onome u originalnom Switchu. Zbog tih razlika, neke igre s originalnog Switcha možda neće biti podržane ili neće biti u potpunosti kompatibilne s novom konzolom. Nintendo je objavio liste igara koje pokazuju probleme pri pokretanju, probleme unutar same igre, te onih igara čiji se problemi planiraju riješiti softverskim ažuriranjima do lansiranja konzole ili ubrzo nakon toga.
Određeni broj igara s originalnog Switcha zahtijevat će korištenje originalnih Nintendo Switch Joy-Con kontrolera za igranje na Switch 2 konzoli. To se prvenstveno odnosi na igre koje koriste IR Motion Camera, poput igre 1-2-Switch, s obzirom na to da novi Joy-Con 2 kontroleri ne posjeduju ovu kameru. Slično tome, za igranje igre Ring Fit Adventure bit će potrebno koristiti originalne Joy-Cone kako bi se mogli pričvrstiti na Ring-Con dodatak.
Odabrane igre s originalnog Switcha moći će iskoristiti poboljšane performanse Nintendo Switch 2 konzole putem besplatnih ili, u nekim slučajevima, plaćenih ažuriranja. Interes za ovakva poboljšanja vidljiv je i iz testiranja koja provode mediji poput VideoGamesChronicle, koji su analizirali kako Zelda igre Link's Awakening i Echoes of Wisdom rade na novom hardveru.
Nintendo Switch 2 donosi osvježenja i na softverskom planu, nastavljajući razvijati postojeće usluge i uvodeći nove značajke usmjerene na poboljšanje korisničkog iskustva i online interakcije. Ukratko, eShop više nije užasno iskustvo kao prije i vjerujem da će samo to povećati prodaju.
Pretplatnička usluga Nintendo Switch Online nastavlja svoje postojanje i na Switch 2 konzoli. Kao i ranije, pretplata će biti potrebna za igranje nekih multiplayer igara online. Pretplatnici će i dalje imati pristup Nintendo Classics biblioteci, koja nudi kolekciju emuliranih igara sa starijih Nintendo konzola. Velika novost za fanove je da će GameCube igre biti ekskluzivno dostupne na Switch 2 unutar skupljeg Expansion Pack tiera Nintendo Switch Online usluge. Trenutačno ih je premalo i nadam se da će se to brzo promijeniti.
Nova značajka nazvana GameChat omogućit će igračima udaljenu glasovnu komunikaciju, dijeljenje zaslona i korištenje web kamera tijekom igranja.Konzola također podržava spajanje kompatibilne USB-C kamere, poput službenog Nintendo Switch 2 camera accessoryja, za omogućavanje video chata unutar GameChat sustava. I premda nisam imao prevelika očekivanja vezana za kameru, stvarno je simpatična i bit će zanimljivo vidjeti hoće li igrači prigrliti sve što nova kamera donosi.
Lansiranje nove konzole uvijek prati veliko iščekivanje vezano uz igre koje će biti dostupne od prvog dana. Nintendo Switch 2 nije izuzetak, a početna postava igara kombinira jake first-party naslove s još jačom podrškom third-party izdavača.
Naravno, Mario Kart World je THE igra. Glavna uzdanica. Ova igra ne samo da je dostupna zasebno, već se nudi i u paketu s konzolom, a budući da košta 80 eura, stvarno razmislite o tome da je kupite s konzolom jer tada je jeftinija. The Legend of Zelda, Pokemon, Kirby i Mario serijali su također "osvježeni" za Switch 2. Tu je i Welcome Tour koji košta samo 10 eura i upoznaje vas s novom konzolom, ali nemojte. Ovo je trebalo biti besplatno i nema jednog jedinog opravdanja da ovaj tech demo ima cijenu.
Tu su i igre vanjskih izdavača. Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Yakuza 0, Split Fiction, CIV 7, Deltarune, Street Fighter 6, Hitman World of Assassination i Survival Kids samo su neke od njih.
Switch 2 je "futureproofani" Switch i to je ono što smo i očekivali. Bolji je doslovno u svakom pogledu. Ono što će mučiti neke, a i trebalo bi, cijene su igara. Ipak, nije toliko loše koliko sam očekivao, ali dogurali smo do 80 eura po igri što je van pameti, koliko god neki to pokušavali prikazati kaoneizbježan put na kojem je i Nintendo. Naravno, ne koštaju sve igre toliko i već je moguće pronaći sniženja mnogih digitalnih naslova. Primjerice, treba posebno pohvaliti ekipu iz Hazelighta čiju briljantnu Split Fiction možete pronaći već za 30 eura. Međutim, Nintendovi originali ne samo da će koštati više nego će po dobrom starom običaju rijetko proživljavati periode sniženja koja, i kad dođu, nisu prevelika.
Mimo toga, Nintendo Switch 2 predstavlja značajnu evoluciju hibridne konzole koja je osvojila svijet i nastavit će ga osvajati jer ovo je sad službeni novi ulaz u Nintendo svijet.
Originalni Switch je bio ogroman uspjeh, a Nintendo je godinama radio na njegovom nasljedniku. Odluke donesene pri dizajniranju Switch 2, poput arhitekture čipa i novih online značajki, postavit će temelje za Nintendove igre i usluge u sljedećih pet do sedam godina. Pojava snažnih prijenosnih PC igraćih uređaja poput Steam Decka i ASUS ROG Allyja (koji je sad vezan i za Xbox) također je mogla utjecati na Nintendovu odluku da značajno pojača hardverske specifikacije svoje nove konzole. Iako, neovisno o konkurenciji, ovo se moralo dogoditi.
Nintendo pažljivo balansira između uvođenja stvarnih inovacija (poput magnetskih Joy-Cona s "mouse mode" funkcionalnošću, integriranog GameChata, te podrške za DLSS i Ray Tracing) i zadržavanja poznatog ekosustava i korisničkog iskustva (nastavak Nintendo Switch Online usluge, opsežna kompatibilnost sa starijim naslovima, opći osjećaj konzole). Ovo je vjerojatno strategija usmjerena na privlačenje novih korisnika bez otuđivanja goleme postojeće baze igrača. Nintendo ne želi riskirati ponavljanje situacije s Wii U konzolom, gdje je prevelika promjena u konceptu zbunila potrošače. Konzola nudi dovoljno noviteta da bude uzbudljiva, ali i dovoljno poznatih elemenata da prijelaz s prethodne generacije bude lak i intuitivan. Ovaj pristup "evolucije s pametnim inovacijama" vjerojatno će se pokazati uspješnim.
Na kraju dana, Nintendo ima fenomenalan katalog igara i nastave li ga popunjavati kao što su to činili do sad, nema razloga da Switch 2 ne nastavi putevima super uspješnog prethodnika. No, situacija je drukčija nego 2017. i ovog puta svi idu na handheld tržište. Ne samo Sony i Microsoft već i mnogo drugih. Bit će zanimljivo pratiti kako će se Nintendo nositi s "napadima" sve snažnije konkurencije.