Labubu vlada svijetom. Potražnja za tom igračkom je tolika da se rasprodaje nevjerojatnom brzinom, a obožavatelji satima čekaju u redovima ispred trgovina ili neprestano osvježavaju internetske stranice.
Ako ste zadnje mjesece proveli bez interneta, ajmo redom, što je zapravo Labubu? Riječ je o plišanoj igrački u obliku privjeska koja pripada većoj skupini igračaka pod nazivom The Monsters (Čudovišta).
Ove simpatične, ali pomalo jezive likove nalik vilenjacima stvorio je hongkonški umjetnik i autor Kasing Lung. Prvi put su se pojavili u njegovoj knjizi 2015. godine, da bi ih 2019. tvrtka Pop Mart pretvorila u igračke. Nije trebalo dugo da influenceri i slavne osobe počnu kačiti Labubu privjeske na svoje torbice, čime je započela globalna pomama.
Doći do vlastitog primjerka pravi je izazov, a ključnu ulogu igra sreća. Labubu se najčešće prodaje u "slijepim kutijama" (blind boxes), što znači da kupac ne zna koju boju ili dizajn dobiva sve dok ne otvori pakiranje.
Tvrtka Pop Mart obnavlja zalihe svojih internetskih kolekcija četvrtkom, dok fizičke trgovine i automati za prodaju dobivaju nove pošiljke petkom. U oba slučaja, potražnja je ogromna – online zalihe planu u nekoliko sekundi, a ispred trgovina se stvaraju redovi satima prije otvaranja.
Veliku ulogu u popularizaciji odigrale su slavne osobe. Među prvima je bila reperica Lisa iz K-pop grupe Blackpink, koja je prošle godine podijelila fotografije božićnog drvca ukrašenog ovim lutkama. Ubrzo su joj se pridružile i druge zvijezde poput Rihanne i Kim Kardashian, dodatno potaknuvši interes javnosti.
Iako se u maloprodaji mogu naći po cijeni od 44 dolara, a neke verzije s vinilnim licem i do 180 dolara, zbog goleme potražnje razvilo se i unosno sekundarno tržište. Na stranicama za preprodaju poput eBaya, pojedini modeli dostižu cijene od nekoliko tisuća dolara.
Na platformi StockX, gdje korisnici licitiraju za proizvode, cijene za neke lutke premašile su 5000 dolara. U Kini je nedavno jedinstvena Labubu lutka u ljudskoj veličini prodana za nevjerojatnih 150.000 dolara.
Tajna održavanja popularnosti leži u raznolikosti i rijetkosti pojedinih modela. Trenutno postoji više od 300 različitih vrsta Labubua. Neki su odjeveni u posebnu odjeću, dok su drugi rezultat suradnji s poznatim brendovima, poput one s Coca-Colom.
Da. Prošlog mjeseca, Pop Mart je odlučio privremeno zaustaviti prodaju Labubua u svojih 16 trgovina u Velikoj Britaniji. Razlog su bile tučnjave koje su izbijale među kupcima u žaru da se domognu igračke, vjerojatno radi daljnje preprodaje. Trgovine su u međuvremenu, navodno, ponovno opskrbljene.
Vlasnik tvrtke koja je oživjela Labubu likove je Wang Ning (38), najmlađi kineski milijarder. Njegova neto vrijednost učetverostručila se sa 7.59 milijardi dolara u 2024. na 22.1 milijardu u lipnju 2025., prema podacima Forbesa.
Kao i kod svakog iznimno popularnog proizvoda, neizbježno su se pojavile i krivotvorine. Lafufu je lažni Labubu. Stoga, ako vidite da netko prodaje Labubu na ulici ili putem neslužbenih internetskih kanala, budite oprezni – vrlo je vjerojatno da se radi o kopiji.
@hopesmith27 Rumour has it they stamp the faces on blindfolded #temufinds #lafufu #labubu ♬ original sound - Labubu
@silvan.jim labubu vs. lafufu with drinks #labubu #lafufu #labubumonster #labubudupe #popmart #aliexpress #labubumacarons #labubuthemonsters @motzbirne ♬ sonido original - 𝗰𝗹𝗮𝘂𝘂||𝘑𝘰𝘦'𝘴 𝘸𝘪𝘧𝘦
Original:
Fejk:
Original:
Fejk:
Ako je cijena predobra da bi bila istinita, vrlo vjerojatno je riječ o krivotvorini. Originalne Labubu figurice kreću se od 10 do 20 eura po komadu, a limitirana izdanja mogu dosegnuti i višestruko više.