Renault Grand Scenic 1.9 dCi Dynamique: Pametni centimetri

MODERNI kompaktni monovolumeni u svojoj su posljednjoj generaciji nadvisili sva očekivanja. Posebice kad je u pitanju produljena izvedba pionira klase koji u pogledu komfora i funkcionalnosti postavlja neka nova mjerila.

Posljednjim redizajnom vrijednim 66 milijuna eura nekadašnji član obitelji Megane dočekao je i svoje potomke. Konkretno, obnovljeni model nakon više od milijun prodanih primjeraka prethodnika donosi trostruki izbor: Scenic sa 5 sjedala, Grand Scenic sa 5 sjedala i Grand Scenic sa 7 sjedala.

Iako će kratka izvedba ostati tržišno najpoželjnija izvedba koju će birati (barem) svaki peti kupac u ovom segmentu, za očekivati je da bi Grand Scenic mogao privući respektabilni broj novih klijenata, i to s trendom rasta popularnosti. Istog je mišljenja i konkurencija, pa Grand Scenic već u startu ima žestoke rivale, od Citroena C4 Grand Picasso, pa sve do Seat Altee u XL izdanju. 


Iako se već putem prvih fotografija moglo uvidjeti da će malotko moći razlikovati dvije izvedbe Scenica, gotovo je nevjerojatno da tijekom sedmodnevnog testa ama baš nitko nije zaključio kako se radi o produljenom Scenicu. Istina, nisu svi niti znali da takvo što postoji. Realno, te dvije izvedbe se doista minimalno razlikuju, pa se kao jedina vizualna novost distancira produljeno zadnje bočno staklo kao posljedica dodatnih centimetara na karoseriji. Produljenje nije narušilo siluetu vozila dizajnerski osvježenu decentnim detaljima.

Na prednjem dijelu ističe se nova maska spuštenog profila u skladu s ostatkom game. Donji usisnik zraka u braniku je proširen, a svjetla za maglu su istaknutija. Uz drugačije branike, eliptična prednja svjetla te stražnja s LED tehnologijom u ponudi je i pet dodatnih boja karoserije (plava, tamno plava, ledeno plava, sivo-bež, zelena).


Bitnih novosti nema niti u unutrašnjosti. Identična prednja armatura ističe se kvalitetnijom izradom, a uočljiva je i primjena kvalitetnijih materijala. Scenic donosi i poboljšanja po pitanju termičke udobnosti, smanjenja buke ventilacije i učinkovitijeg rada klima uređaja.

Što se pak tiče Grand izvedbe, njene specifičnosti skrivene su na stražnjem kraju vozila. Dodatna dva sjedala u trećem redu izvlače se iz podnice prtljažnika vrlo jednostavnom procedurom, koja ne traži puno snage, a bogami ni razmišljanja. Dovoljno je pomaknuti rolo prtljažnika i tepih, te povući traku za izvlačenje sjedala. I to je to, Scenic postaje sedmerosjed, a prtljažnik sa osnovnih 533 litara pada na dvjestotinjak. Drugi ekstrem su nepuna dva "kubika" tovarnog prostora s preklopljenim (i izvađenim) sjedalima u drugom redu kada Scenic postaje čistokrvni dostavnjak.


Osim prostranosti jaki adut je i praktičnost. Navikli na nebrojene kombinacije slaganja sjedala ovaj put smo pažnju usredotočili na pretince. Iako smještajem digitalnih mjernih instrumenata Scenic niti u posljednjem izdanju ne dobiva pretince u gornjem dijelu armature, kao što je to slučaj kod drugog francuskog predstavnika, Scenic ostaje rekorder s ukupno 136 litara zapremine preostalih pretinaca.

Osim onih u dvostrukoj podnici i bokovima najviše veseli gabaritno spremište između prednjih sjedala. Kada je zatvoreno roleticom služi kao oslonac za ruke i nosač pretinca za limenke pića, vješto skrivajući osvijetljeni prostor spreman da prihvati cjelokupnu osobnu prtljagu, od mobitela i dokumenata, pa sve do gableca i manje aktovke.


Za novi Scenic na raspolaganju je ukupno sedam motora; tri benzinska te četiri dizelska motora s common-rail ubrizgavanjem. Kao prava mjera ističe se 1.9 dCi sa 130 KS i 300 Nm, te usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Odlikuju ga niska potrošnja goriva i sasvim pristojne performanse usklađene s obiteljskim atributom samog vozila. Grand Scenic pojuri do 192 km/h i uhvati 100 km/h za 9,6 s. Prosječnih 8 l/100 km zadovoljit će svakoga, kao i činjenica da mekano podešen ovjes stavlja naglasak na udobnost u vožnji.

Osim ovjesa vozača će od naglih manevara i agresivnosti u vožnji odgovoriti i pomalo bezosjećajan mjenjač. Također, ergonomija s izraženom visinom sjedeće pozicije dodatno naglašava kako se radi o vozilu namijenjenom smirenoj vožnji, gdje užitak pričinjavaju neke druge karakteristike poput zadovoljavajuće preglednosti (sprijeda), uvjerljivih međuubrzanja pri pretjecanju i lakog održavanja visoke putne brzine.


Na priču o sigurnosti ne treba trošiti riječi. Dovoljno je konstatirati kako je sigurnosna oprema potpuna (nedostaje tek ESP), a u prilog ide i maksimalna ocjena EuroNCAP-ovih testiranja.

Grand Scenic u kombinaciji sa solidnim 1.9 dCi motorom i bogatim Dynamique paketom opreme stoji 186.200 kn, a u slučaju testnog primjerka lagano prelazi granicu od 200.000 kn. Potencijalnim kupcima ipak je važnije napomenuti kako je Grand izvedba od kratkog Scenica skuplja točno 6.000 kn.

Sudeći po dodatnom prostoru, vaga je gotovo uvijek na strani Grand Scenica. Ne toliko zbog dodatnih sjedala, koliko zbog ogromnog prtljažnika, koji će glavi obitelji donijeti puno bezbrižnih trenutaka.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina Dynamique):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga

ABS/EBV/BA

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

Tempomat

 

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.4 Auth)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.