Paul Bradbury, Britanac koji preko 20 godina živi u Hrvatskoj, posjetio je hrvatski paviljon u Kini i poprilično se iznenadio. Naime, u paviljonu na kojem stoji hrvatska zastava nema skoro nijedan hrvatski proizvod. Većina su - srpski.
"Toliko toga nije u redu s ovim... Kako se Hrvatska promovira u Kini. U videu 1, pozivam vas na obilazak stalnog Hrvatskog paviljona u Ningbu, cijelog područja posvećenog promociji i prikazu maloprodajnih proizvoda iz središnje i istočne Europe, gdje biste trebali moći pronaći hrvatske proizvode za prodaju...", započeo je Bradbury uz snimke paviljona.
Objavljuje Paul Bradbury u Utorak, 27. svibnja 2025.
"Čini se da nama jedna susjedna zemlja iskorištava ovu, inače odličnu, inicijativu", rekao je. U paviljonu je pronašao gomilu srpskih pića, čak i mađarski, no hrvatskog ni na vidiku.
Objavljuje Paul Bradbury u Utorak, 27. svibnja 2025.
Srbija ima i svoj paviljon, koji je odmah uz hrvatski, bosanskohercegovački i sjevernomakedonski, no čini se da se njihova ponuda proširila i na susjedne paviljone.
Stalni paviljon proizvoda zemalja srednje i istočne Europe (CEEC) u Ningbou, Kina, ključna je platforma za promicanje trgovinske i kulturne razmjene između Kine i zemalja CEEC-a, uključujući Hrvatsku. Smješten u dvorani 9 Međunarodnog kongresnog i izložbenog centra Ningbo, paviljon je otvoren 2021. godine tijekom drugog China-CEEC Expo-a.
Obuhvaća površinu od 16.000 četvornih metara i nudi više od 4.000 proizvoda iz 17 zemalja, uključujući prehrambene artikle, kozmetiku, alkoholna pića, rukotvorine i umjetničke predmete.
Paviljon ne služi samo kao izložbeni prostor, već i kao stalna maloprodajna i veleprodajna platforma. Kombinira fizičku prodaju s digitalnim kanalima poput livestreaminga i online trgovine, omogućujući kineskim potrošačima pristup proizvodima iz CEEC-a tijekom cijele godine.
Također je mjesto za lansiranje novih proizvoda i usluga, čime se dodatno jača prisutnost CEEC proizvoda na kineskom tržištu.
Stalni paviljon dio je šireg okvira suradnje između Kine i zemalja CEEC-a, poznatog kao inicijativa "17+1". Kroz ovu inicijativu, Kina je najavila planove za uvoz robe u vrijednosti od 170 milijardi američkih dolara iz zemalja CEEC-a tijekom pet godina, s ciljem jačanja trgovinskih veza i gospodarske suradnje.