Je li Hollywood napokon naučio kako snimati filmove i serije prema igrama?

Foto: Press

U DANAŠNJE je vrijeme gotovo suvišno raspravljati o tome, ali još donedavno aktivno se raspravljalo o "kletvi" filmskih adaptacija videoigara, no čini se da Hollywood napokon pronalazi pravi "cheat code" za uspjeh. 

Netko je napokon shvatio da recept nije isforsirati kopiju postojećeg blockbustera već pokazati razumijevanje za izvorni materijal i ono što je i stvorilo bazu fanova dovoljno veliku da opravda širenje na velike i male ekrane. Čini se kao nešto što ne bi trebalo posebno naglašavati, ali filmskog industriji trebalo je jako puno da to shvate. 

Hitovi na svim medijima

Primjerice, Minecraft koji je već blizu zarade od milijarde dolara diljem svijeta, postao je neočekivani spasitelj Hollywooda, udahnuvši prijeko potreban život kino blagajnama na početku 2025. godine koja je krenula prilično slabo. I dok je kritika bila suzdržana (i mi nismo imali puno bolje mišljenje), publika je ponovno pokazala da nikog nije briga što kritičari misle. A upravo ta strast fanova, koji su osjetili poštovanje prema izvorniku, osigurala je uspjeh filma.

A to je tek početak.  

Na televizijskim ekranima, serija The Last of Us privela je kraju svoju kratku, ali izuzetno intenzivnu i hvaljenu drugu sezonu, dokazavši da se vjernost izvornom materijalu i duboka priča itekako isplate.

Međutim, ovdje se događa vrlo zanimljiv i donekle očekivan obrat jer druga sezona skupila je daleko više kritika fanova koji su voljeli drugi dio igre, ali nisu pretjerano ludi za drugom sezonom. Ipak, fanovska strast, čak i ovom negativnom kontekstu, intenzivna je kao što je svojevremeno bila i u vrijeme izlaska igre. 

Ljubitelji postapokaliptičnih avantura s nestrpljenjem iščekuju i povratak serije Fallout koji stiže u prosincu. Sljedećeg proljeća, kinematografe će ponovno zatresti superzvijezda iz svijeta igara – Mario.

Nakon što je prvi animirani film pomeo blagajne, jasno je da ova milijarderska franšiza ima još mnogo toga za ponuditi, a ako Nintendo dobro odigra, izlazak njihove nove konzole i potencijalno, nove platformske igre u Mario svijetu (Mario Kart World također uskoro izlazi), samo će dodatno pogurati novi film. 

U međuvremenu, nezavisni studio A24, poznat po svojim umjetničkim i često provokativnim filmovima, najavio je hrabar potez: rade na igranom filmu prema mega-hitu Elden Ring, a redateljsku palicu preuzima vizionar Alex Garland (Ex Machina, Annihilation) koji je u mnogo navrata pokazao razumijevanje za narative video igara.

Ovo će biti pravi test jer velik je izazov prenijeti kompleksnu mitologiju i prirodu FromSoftwareove igre u linearni filmski narativ. 

Nova publika želi sve, bilo gdje

Popis gamerskih IP-jeva (intelektualnog vlasništva) koji uspješno prelaze u filmski i TV svijet polako, ali sigurno raste. Ipak, prevođenje ovih interaktivnih svjetova u pasivne medije ostaje delikatan proces, koji se vrlo lako može pretvoriti u fail.

"Potrošači žele brend koji vole. Nije ih briga kako ili na kojoj platformi. U tom su smislu agnostici, bilo da je riječ o TikToku, YouTubeu ili udobnom sjedalu u kinu", istaknuo je Dan Prigg, izvršni potpredsjednik i šef studija u Skydance Interactive, tijekom panela na GamesBeat Summitu u Los Angelesu. 

Igre kojima Hollywood nije potreban

Maureen Fan, CEO i suosnivačica Baobab Studios (poznati po VR projektima i radu na platformama poput Robloxa), naglašava koliko je ključno razumjeti podatke o angažmanu korisnika. Umjesto da se pretpostavi da su film i TV superiorni mediji koji će automatski "uzdići" bilo koji IP, Fan tvrdi da podaci o tome što igrače drži prikovanima za ekran trebaju biti temelj za odluku o adaptaciji.

"Moja pozadina je zapravo u istraživanju korisničkog iskustva. Moj suosnivač režirao je sve Madagaskar filmove, a naša glavna direktorica regrutiranja bila je jedina producentica Moane. Dolaze iz svijeta gdje prevladava stav 'ja znam najbolje', ali s godinama su shvatili vrijednost podataka i sada ih željno iščekuju", rekla je Fan za Wired. 

Fan se prisjetila svog rada na mega-popularnom Farmvilleu: "Imali smo 120 milijuna aktivnih korisnika mjesečno. Hollywood je pokucao na vrata želeći snimiti TV seriju. Odbila sam ih. Zašto? Moja igra je već zarađivala ogroman novac, TV serija ne bi donijela značajnu dodatnu vrijednost". 

Drugim riječima, uspješnim igrama ponekad nije ni bitno da se sele u druge medije. Štoviše, Borderlandsu je film odmogao jer bio je debelo ispod očekivanja i djelovao kao jeftin pokušaj da se zaradi na popularnosti. 

Fanovi koje Hollywood (još) nema

Dok Minecraft spada među najprodavanije igre svih vremena, mnogi drugi divovi poput Grand Theft Auto, Call of Duty, Roblox i Fortnite još uvijek čekaju svoje filmske ili TV adaptacije. Štoviše, pitanje je koliko uopće GTA može profitirati od filmova ili serije, tim više jer će u šesti dio igre u prvom tjednu vrlo vjerojatno zaraditi više nego bilo koji film.

Prethodnik iz 2013. je do početka 2025. zaradio gotovo 10 milijardi dolara. Uzmemo li u obzir da su Marvelovi filmovi, njih 35, od 2008. do danas zaradili preko 30 milijardi, to dovoljno govori o snazi video igara. 

Zanimljivo, Baobab Studios Maureen Fan više je usmjeren na stvaranje iskustava unutar Robloxa i Fortnitea. Ove platforme nisu samo igre, one su društveni hubovi, posebno za Generaciju Z.

"Naš temeljni poslovni model? Stvoriti IP na platformi za Generaciju Z poput Robloxa ili Fortnitea, privući ogromnu publiku, tu publiku 'odvesti' Hollywoodu i reći im: 'Gledajte, ja imam svu tu pažnju koju ste vi izgubili!'" objašnjava Fan za Wired. Kao dokaz, Baobab je već uspješno prebacio IP-jeve stvorene u Robloxu, poput Momoguro, na TV ekrane.

Nedavni uspjeh Roblox igre Grow a Garden, koja je dosegnula 5 milijuna istovremenih igrača i 1.9 milijardi ukupnih posjeta od ožujka, samo potvrđuje zašto Fan i Baobab toliko vjeruju u ovaj pristup.

Povratak u "zlatno doba"

George Collins, predsjednik Alcon Interactive Group (dio produkcijske kuće Alcon Entertainment, koja stoji iza filmova kao što je Blade Runner 2049), smatra da Hollywood propušta prilike i na drugoj strani – ne razvijajući dovoljno svoje filmske franšize u igre.

Tim više jer je stvaranje igara prema filmovima tijekom osamdesetih i devedesetih ("zlatno doba" video igara) bilo opće mjesto. Svaki veliki film pratila je serija video igara na gotovo svim platformama. 

"Ljude bi iznenadilo koliko se prilika propušta s obje strane jednadžbe. Koliko sjajnih zabavnih franšiza nije razvijeno kao igre, često jer ljudi ne shvaćaju kolika je to prilika. Alcon tu igra pametno: "Posjedujemo franšize poput 'Blade Runnera' ili 'The Expanse', koje također razvijamo kao videoigre", kaže Collins. 

Čudovište koje neprestano treba hraniti

Na kraju dana, zašto se odjednom toliki naglasak stavlja na gamerske IP-jeve? Dan Prigg smatra da je to za neke studije način da se bolje natječu s divovima poput Disneyja. Disney, sa svojim ogromnim portfeljem (Pixar, Marvel, Star Wars), ne mora nužno toliko posezati za gamerskim ili igračkama IP-jevima kao njegovi konkurenti.

"Warner Bros. ima Harryja Pottera i DC, ali i dalje gube dosta novca na nekim projektima, pa pokušavaju udvostručiti uloge tražeći nove izvore prihoda. Svi oni žele postati Disney iz perspektive intelektualnog vlasništva. To je uvijek cilj. Tko ne bi volio imati i Marvel i 'Star Wars' u svom džepu", objašnjava Prigg. 

Čini se da je Hollywood napokon shvatio da svijet videoigara nije samo rudnik zlata već i izvor nevjerojatnih priča i svjetova koji, uz pravi pristup, mogu osvojiti srca globalne publike – bilo na konzoli, računalu, mobilnom uređaju ili velikom platnu. Ključ je u autentičnosti, razumijevanju fanova i, sve više, pametnom korištenju podataka.

Na kraju krajeva, megalomanske kupovine Microsofta i Sonyja nisu bile samo usmjerene na video igre već i na intelektualno vlasništvo koje će se danas-sutra pretvoriti u nove filmove i serije. 

Obje industrije, i filmska i gamerska, s vremenom su postali novca gladni monstrumi koji ulažu astronomske iznose i očekuju podjednako astronomsku zaradu koja u oba slučaju često izostaje. Ova "sinergija" jedan je od načina da svi profitiraju. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.