Kathryn Bigelow: Ja sam "redatelj", a ne "žena redatelj"

KATHERYN BIGELOW osvojila je prvu "žensku" BAFTU za najboljeg redatelja, prvog Oscara za najbolju redateljicu te baš na Dan žena zasjela na tron filmske industrije.

Ljubiteljica "muških" filmova kist zamijenila kamerom

Katheryn je sve samo ne tipična redateljica čiju biografiju obilježavaju trileri i akcijske priče. Unatoč poslu kojim se bavi, ne voli medijsku pažnju ni intervjue, ali je svoje navike morala promijeniti nakon uspjeha "Narednika Jamesa".

Redateljica se najprije bavila slikarstvom, a nakon jedne umjetnosti, okrenula se drugoj. Film je studirala u New Yorku na tamošnjem sveučilištu Kolumbija. Film "The Loveless" je njezino debitantsko ostvarenje, a u njemu je već naznačila put kojim će se razvijati njezina karijera. Već se tu mogla primijeniti sklonost mlade redateljice prema adrenalinu i "muškim" filmovima. "Oduvijek su me privlačili provokativni likovi suočeni s ekstremnim situacijama", rekla je svojedobno redateljica za ABC.

U karijeri je snimila samo jedan film sa ženom u glavnoj ulozi

Nakon debitantskog uratka snimila je "Near Dark", mračan film o vampirima, a dvije godine kasnije snima triler "Plavi čelik", jedini u kojem se u ulozi glavnog lika pojavljuje žena. Radilo se o Jamie Lee Curtis kao policajki koju progoni ubojica.

Prvi veći komercijalni uspjeh ostvarila je 1991. godine s filmom "Point Break". U idućih je deset godina Katheryn snimila samo dva filma, triler "Strange Days", za koji je scenarij napisao bivši suprug redateljice i njezin ovogodišnji rival James Cameron, te film "Zaboravljeni zločin - čovjek koji je plakao". Nakon njih snima politički triler "Tajna podmornice K-19" s Harrisonom Fordom i Liamom Neesonom, a 2008. godine započela je snimanje "Narednika Jamesa".


"Uz malo truda i rada i nemoguće postaje moguće"


Nedavno je izjavila kako njezina redateljska karijera može poslužiti kao model za novu generaciju žena iza filmske kamere. "Moje iskustvo može pokazati mladim redateljicama da uz dovoljno upornosti i malo sreće i nemoguće postaje moguće", izjavila je svojedobno pedesetosmogodišnja redateljica.

Primajući nagradu BAFTA za režiju, koja je također prvi put dodijeljena ženi, govorila je o "neprekidnoj borbi" koju one moraju voditi u svijetu filma, a na sinoćnoj je dodjeli naglasila kako o sebi govori kao o "redatelju", a ne "ženi redatelju".

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.