ChatGPT je objavio popis od 10 poslova za koje predviđa da će ih umjetna inteligencija preuzeti u Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u do 2030. godine, piše LADbible.
Ova predviđanja dolaze nakon što je tvrtka OpenAI objavila da će korisnici unutar ChatGPT-a moći koristiti popularne aplikacije poput Booking.com-a, Expedije, Spotifyja i Canve.
"Želimo da ChatGPT bude sjajan način da ljudi napreduju, da budu produktivniji, inventivniji, da brže uče, da bolje rade sve što pokušavaju raditi u svojim životima", izjavio je izvršni direktor Sam Altman, dodajući kako će nove integracije "omogućiti novu generaciju aplikacija koje su interaktivne, prilagodljive i personalizirane, s kojima možete razgovarati."
Ipak, uz sve prednosti, napredak umjetne inteligencije znači i da ona stječe vještine potrebne za obavljanje poslova koje su dosad radili ljudi. Upravo zato, ChatGPT je analizirao koja su radna mjesta najugroženija u idućih pet godina.
Iako mnogi preferiraju razgovor sa stvarnom osobom, ChatGPT smatra da se automatizirani sustavi brzo poboljšavaju te će postajati sve učinkovitiji u rješavanju rutinskih upita korisnika.
AI alati za transkripciju već se koriste u mnogim profesijama, a ChatGPT predviđa da će takve zadatke u budućnosti obavljati još "brže i pouzdanije".
Mnogi zadaci poput izdavanja računa, usklađivanja i obrade troškova već su automatizirani. Chatbot vjeruje da se s takvim opterećenjem može nositi bez problema.
S novim integracijama putničkih aplikacija unutar samog ChatGPT-a, planiranje putovanja i rezervacije postat će znatno jednostavniji i automatizirani.
Automatizacija u skladištima nije novost. Roboti koji obavljaju poslove branja, pakiranja i sortiranja postat će još učinkovitiji, smanjujući potrebu za ljudskim radom.
Alati za provjeru pravopisa postoje već dugo, no umjetna inteligencija postaje sve sposobnija u uočavanju pogrešaka, poboljšanju gramatike i preoblikovanju teksta na naprednoj razini.
ChatGPT inzistira kako se "pregled ugovora, izrada dokumenata, pravno istraživanje za standardne slučajeve mogu djelomično automatizirati".
Prema predviđanjima, rutinski odštetni zahtjevi moći će se obrađivati i analizirati na znatno višoj razini automatizacije u sljedećih pet godina.
Samoposlužne blagajne i trgovine bez blagajnika već su prisutne, a daljnji razvoj automatizirane naplate dodatno će smanjiti potrebu za ljudskim blagajnicima.
Mnogi proizvodni procesi već su automatizirani, a daljnje nadogradnje umjetne inteligencije mogle bi dodatno smanjiti broj ljudskih uloga u tvornicama.