Djeca se po TikToku hvale dizajnerskim stvarima za početak školske godine

Screenshot: TikTok

Roditelji će i ove godine za povratak djece u školske klupe morati izdvojiti poprilične iznose, a britanska istraživanja pokazuju da se po djetetu u toj zemlji očekuje trošak veći od 300 funti (oko 350 eura). Glavni "krivac" za nagli porast troškova su, smatraju mnogi, društvene mreže, ponajviše TikTok, gdje djeca gledaju vršnjake kako se hvale skupocjenom opremom - od dizajnerskih torbi do popularnih Stanley šalica.

Pritisak s društvenih mreža

Iako su roditelji oduvijek osjećali financijski teret opremanja djece za školu, danas se popisi želja šire daleko izvan osnovnih potrepština. Takozvana haul kultura, zahvaljujući kojoj korisnici na TikToku pokazuju svoje velike kupovine, stvara pritisak na djecu da i sama posjeduju najnovije i najskuplje proizvode. Pod hashtagom #backtoschoolshopping trenutno se mogu pronaći stotine tisuća videa.

@messyliplinerbabe Back to school London haul!!! #backtoschoolhaul #shoppinginlondon #xyzcba#viral?#fyp ♬ original sound - Ivory...From the "D" {Detroit}

Primjeri takvih objava uključuju kupovine torbi od 120 eura i parfema od 25 eura, luksuznu šminku i odlaske u trgovine popularnih brendova. Kozmetika, modni dodaci i brendirana odjeća redovito se nalaze na listama želja, a mnogi mladi priznaju da su im haul videi "izgovor za shopping".

@madsssgrwms so dissapointed ☹️☹️ #foru #haul #shoppinghaul #relatable #foryou ♬ original sound - user67388358656

Roditelji troše i iznad svojih mogućnosti

Istraživanja pokazuju da roditelji prosječno troše između 300 i 350 eura po djetetu na opremanje za školu, što je znatno više nego prijašnjih godina. Više od trećine njih smatra da društvene mreže izravno utječu na želje njihove djece. Fokus se tako s bilježnica i pernica prebacio na markiranu sportsku odjeću, privjeske za torbe, nove mobitele i šminku.

Više od polovice roditelja priznaje kako osjećaju pritisak da troše iznad svojih mogućnosti, dok gotovo trećina štedi cijelu godinu kako bi najesen mogla ispuniti želje svoje djece.

"Potpuno je ludo kad pomislite koliko novca treba potrošiti samo da bi dijete išlo u školu. Čak je i nebrendirana odjeća skupa", komentirala je jedna majka. Drugi roditelji priznaju da im djeca postavljaju liste želja pod utjecajem TikTok trendova, a oni se često osjećaju krivima ako ih ne ispune.

Ponekad i roditelji kupuju stvari samo zbog estetike

Jedna se tiktokerica požalila i da je primijetila kako su ponekad roditelji glavni uzrok problema. Čini joj se kako roditelji kupuju brendiranu odjeću i stvari kako bi stvorili sliku savršenstva i kako bi se time mogli pohvaliti na društvenim mrežama.

"Kupovina za povratak u školu nekad je značila olovke i ruksak. Danas je to potpuni rebrand za sedmogodišnjaka. Sve češće se ne kupuje zbog škole, već radi savršene fotografije za društvene mreže. 

Mame snimaju haulove kao da su osobni šoping-asistenti influencera. Neki roditelji troše iznose poput školarine samo da bi dijete izgubilo bočicu već do srijede. I dok se govori da je to za samopouzdanje, jasno je da je zapravo riječ o sadržaju. Ako ponovno koristite prošlogodišnji ruksak ili kutiju za ručak - niste loša, nego pametna mama", ispričala je Lindsey u svom videu.

@llindseycooper shopping for supplies they NEED is one thing, but some people have lost the plot 🙃 #influencersbelike #influencersecrets #consumerism #overconsumption #backtoschool ♬ original sound - llindseycooper

Kako uštedjeti?

Stručnjaci za osobne financije upozoravaju da povratak u školu može biti ozbiljan udarac na kućni budžet, pogotovo zbog trendova s društvenih mreža. Savjetuju roditeljima da iskoriste ponude u supermarketima za osnovne stvari, ali i da potraže rabljene potrepštine na aplikacijama poput Vinteda ili eBaya. Također, sve očuvane stvari iz prošlih godina trebali bi i dalje upotrebljavati.

Naglašavaju i razliku između nužnog i luksuznog: bilježnice, pribor i odjeća spadaju u osnovne troškove, dok su markirane boce za vodu ili dizajnerske tenisice više stvar prestiža nego potrebe.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.