Evo zašto u Ikei uvijek potrošimo više

Foto: Shutterstock

KAO I većina trgovina, i Ikea svoje prodajne prostore dizajnira tako da kupcima "omete planove" i uzme više novca od budžeta koji smo planirali potrošiti. Iako to više-manje znamo, problematikom se, konkretno vezano za Ikeu, detaljnije odlučio pozabaviti američki novinar Josh Sanburn u suradnji s profesorom Alanom Pennom koji se bavi istraživanjima vezanim za Ikeu.
 
Članak koji je nastao kao rezultat njihova istraživanja objavljen je u novom broju Timea, a, sudeći prema navodima koji u njemu stoje, Ikea je ipak ponešto drugačija od drugih trgovina. Ikeini dizajneri, tvrdi ovaj dvojac, namjerno organiziraju i uređuju prostor tako da zbunjuju kupce, a svojevrsno dezorijentirano vrludanje po trgovini rezultira dodatnim kupovanjem koje nije bilo planirano.
 
Veliku ulogu u tome ima i izložbeni prostor u kojem kupac može vidjeti, ali ne i uzimati proizvode, pa to pojačava osjećaj iščekivanja, koji - opet - pojačava želju za kupnjom i uglavnom dovodi do istog rezultata. A točka na "i" je jednosmjerna trasa kroz prodajni prostor. To je odličan način da se kupca "natjera" da uzme proizvod za koji možda i nije siguran da ga želi, ili treba, jer kupac tako izbjegava ponovno vraćanje na početak.
 
Stoga je, savjetuju stručnjaci, dobro imati pomno sastavljen popis i pokušati ga se pridržavati. Isto tako, treba izbjegavati kupovinu kada ste umorni ili neraspoloženi, te nositi gotovinu dovoljnu da pokrije troškove koje smo planirali.
 
 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.