Predivni Instagram reelovi, putopisi puni superlativa i romantične filmske scene često natjeraju ljude da stave neku destinaciju na listu želja. No, ono što izgleda čarobno na ekranu, u stvarnosti ponekad zna biti veliko razočaranje.
To potvrđuje i pojava poznata kao "Pariški sindrom", stanje u kojem turisti, osobito oni koji su prvi put u Parizu, dožive emocionalni šok jer grad nije onakav kakvim su ga zamišljali. Iako najpoznatiji primjer dolazi iz francuske prijestolnice, nova analiza pokazuje da turisti diljem svijeta sve češće odlaze kući nezadovoljni.
Tvrtka Radical Storage analizirala je 97.409 Google recenzija za 100 najposjećenijih gradova svijeta, otkrivši gdje su turisti ostavili najviše negativnih komentara i što ih je točno razočaralo.
Iako je jedan od najpoznatijih turističkih bisera Meksika, Cancún se našao na vrhu liste. Turisti se žale na previsoke cijene, napadne prodavače i manjak autentičnog meksičkog iskustva. "Platili smo luksuz, dobili osrednje. Sve je bilo skupo, a lokalni šarm je nestao", napisao je jedan korisnik.
Antalya, turistički dragulj Turske poznat po povijesti i moru, za neke je bila prava turistička zamka. Posjetitelji su naveli prenatrpane plaže, komercijalizaciju i lošu uslugu kao glavne razloge nezadovoljstva, zbog čega je taj grad zauzeo drugo mjesto na listi. "Cijene za turiste su trostruko veće, a osjećaj gostoprimstva nestaje čim stigne račun", upozorio je netko.
Na trećem mjestu našla se Punta Cana u Dominikanskoj Republici jer su se turisti žalili na dosadne sadržaje, nemaštovitu hranu, ali i neugodna iskustva izvan resorta. Sljedeći je Peking i to zbog zagađenog zraka, stroge birokracije i velike gužve.