Suprotno onome što mnogi misle, kreativnost nije nepresušna. Mnogi umjetnici i glumci prolaze kroz razdoblja u životu u kojima se osjećaju ispuhano, nezadovoljno i bez stvaralačkog impulsa. To može biti posljedica privatnih problema, emocionalnog umora ili jednostavno činjenice da su se predugo previše davali poslu. Pronaći ravnotežu između strasti i iscrpljenosti često je teško - ono što nas ispunjava može nas, kad postane previše, i potpuno isprazniti.
Kaže se da ako radiš ono što voliš, nećeš raditi ni dana u životu, ali mnogi se s tom izrekom ne bi složili. Snimanja mogu uključivati glamur, putovanja i luksuzne lokacije, ali kao što je pokazala nedavna produkcija serije The White Lotus, čak i naizgled idealni uvjeti ne umanjuju napor potreban za stvaranje filmskih projekata. Filmska industrija je iscrpljujuća, zahtjevna i često invazivna - bez obzira na privilegije koje donosi.
To može dovesti i najveće legende do toga da se osjećaju razočarano, umorno i emotivno udaljeno od vlastitog posla. Upravo to je iskusila Jane Fonda kada je progovorila o nizu filmova koji su je naveli da privremeno napusti Hollywood.
Jane Fonda je ikona starog Hollywooda, poznata ne samo po svojoj ulozi u Barbarelli već i po aerobiku, društvenom aktivizmu i snažnom osobnom integritetu. Njezine uloge u filmovima poput Klute (za koji je osvojila Oscara) i They Shoot Horses, Don’t They? učvrstile su njezin status jedne od najsnažnijih glumačkih figura svoga vremena. Radila je s uglednim redateljima poput Sydneyja Pollacka, Alana J. Pakule i Paola Sorrentina.
Iako je tijekom 1980-ih imala niz uspješnih filmova - uključujući popularnu komediju 9 to 5 s Dolly Parton - Fonda je priznala da se u privatnom životu osjećala potpuno suprotno. To se odrazilo i na njezin odnos prema glumi.
"Bez onoga što ja zovem ‘pozivom iz dubine’, svaki projekt koji je uslijedio nakon The Dollmaker - Agnes of God, The Morning After, Old Gringo, i na kraju Stanley & Iris - postajao mi je sve teži, iako u svakom od tih filmova ima trenutaka koje volim. Jednostavno to više nisam željela raditi. Bilo je previše bolno. Doživljavala sam kreativni raspad, a nisam tada shvaćala da moje poricanje krize u dugom braku, zatvaranje vlastitog tijela i osjećaj potpune odgovornosti za sve to - polako me iscrpljivalo", priznala je.
U to vrijeme, Fonda se razilazila sa svojim tadašnjim suprugom Tomom Haydenom, a razveli su se 1990. godine. Privatne okolnosti snažno utječu na našu sposobnost da radimo i budemo kreativni. Iako je Fonda tada bila jedna od najtraženijih glumica i ostvarivala zapažene uloge, njezin osobni život bio je u rasulu.
Filmovi iz tog razdoblja možda su joj donijeli profesionalno priznanje, ali za nju su predstavljali nešto sasvim drugo - emocionalni teret i gubitak unutarnje ravnoteže. Upravo zato povukla se iz filmskog svijeta na nekoliko godina kako bi se ponovno pronašla.