U HOLLYWOODU postoji nepisana hijerarhija koja određuje koji redatelji i glumci prvi dobivaju priliku raditi na najpoželjnijim projektima. Kada agenti naiđu na scenarij koji obećava franšizu vrijednu milijarde dolara ili nominaciju za Oscara, odmah ga šalju svojim najvećim klijentima.
No, ponekad se izvan tog sustava pojavi projekt koji je prepun potencijala i savršen za filmaša u usponu. Upravo se to dogodilo sredinom 1980-ih kada je Tim Burton bio na korak do režije filma koji će postati klasik Martina Scorsesea, piše Slash Film.
Sve je počelo kada je producentica Amy Robinson otkrila scenarij crne komedije Surrender Dorothy autora Joea Miniona, tada još studenta filma. Oduševljena, odmah ga je poslala svom produkcijskom partneru Griffinu Dunneu s porukom: "To je to. Također, uloga kao da je pisana za tebe." Minionov scenarij bio je toliko snažan da su ga poželjeli ponuditi Martinu Scorseseu. Međutim, Scorsese je u to vrijeme pripremao Posljednje Kristovo iskušenje i odbio je ponudu.
Ono što se činilo kao razočaranje otvorilo je vrata novoj prilici. Dunne i Robinson nedavno su pogledali odličan animirani film Vincent, mladog i talentiranog animatora po imenu Tim Burton. Čim je Scorsese odustao, dogovorili su sastanak s Burtonom kako bi mu ponudili projekt koji će kasnije postati poznat kao After Hours.
Kako Dunne opisuje u svojim memoarima The Friday Afternoon Club, on i Robinson bili su zapanjeni Burtonovom vizijom. Prema Dunneovim riječima:
"Tim je pročitao scenarij više puta te nam je predstavio skice ilustrirane u stilu po kojem će kasnije postati poznat: ukleti likovi s mršavim rukama koji hodaju jezivim hodnicima u kojima lete šišmiši. Njegova vizija filma bila je briljantna i potpuno drukčija od svega što smo zamislili da After Hours može biti."
Činilo se da je sve spremno za snimanje komičnog remek-djela. Međutim, postojao je jedan problem: imena Dunne, Robinson, Burton i Minion nisu bila dovoljno velika da osiguraju budžet veći od 100,000 dolara. Taman kad se činilo da projekt propada, dogodio se preokret.
Paramount je otkazao Scorseseovo Posljednje Kristovo iskušenje, a slavni redatelj, u želji da dokaže kako može snimiti film na vrijeme i unutar budžeta, odlučio je režirati After Hours.
Producenti su se našli u nezavidnoj situaciji. Morali su reći Burtonu da je sav njegov višemjesečni rad bio uzaludan. Vijest su mu priopćili u Disneyevoj kantini, gdje je stigao noseći detaljan model jednog od filmskih setova. Nakon što su mu objasnili da je Scorsese, kojem su prvotno ponudili scenarij, sada zainteresiran, Burton je odmah reagirao.
"Čekajte, Martin Scorsese želi raditi na ovom scenariju?" upitao je. Kada su producenti potvrdili, Burton je odgovorio: "Ako gospodin Scorsese želi snimiti ovaj film, povlačim se iz projekta. Ne želim mu stajati na putu."
Bio je to nevjerojatno plemenit potez mladog redatelja koji je upravo ostao bez svog prvog dugometražnog filma. Burton je odmah nakon toga dobio priliku režirati Pee-wee's Big Adventure, koji je bio još uspješniji od filma After Hours, što je otvorilo vrata još većim projektima.