ZF predstavio rješenje za jedan od najvećih problema električnih vozila

Foto: ZF

Njemački tehnološki div ZF, jedan od vodećih dobavljača u automobilskoj industriji, predstavio je rješenje za jedan od najvećih problema električnih vozila: drastičan pad dosega u zimskim uvjetima. Njihov novi modularni električni pogon, tvrde, može povećati doseg za čak 30 posto tijekom velikih hladnoća.

Riječ je o modularnoj platformi naziva "Select e-drive", koja objedinjuje sve ključne komponente - elektromotor, pretvarače, inverter, prijenos i softver za upravljanje. Iz ZF-a ističu kako je sustav potpuno prilagodljiv, a sve se komponente mogu međusobno mijenjati ovisno o potrebama proizvođača automobila.

U srcu sustava nalazi se motor bez magneta, tehnički nazvan I2SM (za tehnološke entuzijaste), koji umjesto trajnih magneta koristi inovativno rješenje. Time je postignut tanji i lakši dizajn koji se lakše ugrađuje u skučene prostore. Unatoč kompaktnosti, ZF tvrdi da ovaj motor razvija do 300 kW (402 KS) i generira impresivnih 5500 Nm okretnog momenta, a gubici energije pri vožnji autocestom smanjeni su za više od 25 posto.

Pametno upravljanje toplinom za veći doseg

Drugi ključni element je napredni sustav upravljanja toplinom nazvan "TherMaS". Riječ je o kompaktnoj toplinskoj pumpi na bazi propana. Ovaj sustav funkcionira poput obrnute klime - može grijati ili hladiti različite dijelove vozila (npr. putničku kabinu, bateriju i motor) uz vrlo visoku učinkovitost.

Što to znači u praksi? Na temperaturi od -7°C, ZF obećava 15% veći doseg u odnosu na trenutne sustave. Na ekstremnih -25°C, poboljšanje doseže i do 30%.

Cijeli pogonski sklop dizajniran je prema "X-u-1" principu, gdje se više funkcija integrira u manje komponenti. Takav pristup, uz inovacije na prijenosu, inverteru i pretvaraču, dodatno smanjuje masu i kompleksnost sustava. Kao važnu prednost, ZF ističe i podršku za dvosmjerno punjenje (V2G), što znači da automobil može služiti i kao izvor energije za kućanstvo ili vraćati struju u mrežu.

Iako je fokus na potpunoj elektrifikaciji, u ZF-u su svjesni da će hibridna vozila ostati relevantna još nekoliko godina. Zbog toga su nadogradili svoj poznati osmerostupanjski automatski mjenjač, koji se sada može primijeniti u svim vrstama hibrida, od blagih do plug-in modela. Paralelno s time, tvrtka razvija i novu generaciju takozvanih "range extendera", odnosno motora za produženje dosega.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.