NAKON što je prije samo mjesec dana na testnoj stazi u Papenburgu postigao nevjerojatnu brzinu od 496,22 km/h, električni superautomobil Yangwang U9 Xtreme ponovno pomiče granice. Luksuzni brend kineskog giganta BYD sada je postavio impresivno vrijeme na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife.
Yangwang U9 Xtreme prešao je zahtjevnu stazu za samo 6:59,157 minuta, čime je postao prvi serijski električni superautomobil koji je probio magičnu granicu od sedam minuta. Važno je napomenuti da su dvije prototipne verzije konkurentskog modela Xiaomi SU7 Ultra bile brže, no njihova serijska izvedba zabilježila je vrijeme od 7:04,957 minuta.
Za upravljačem je bio njemački vozač utrka Moritz Kranz, veteran s više od 10.000 odvoženih krugova na ovoj stazi. "Nordschleife je najteži ispit za svaki automobil", izjavio je Kranz. "Ovo vrijeme dokazuje koliko su BYD i Yangwang napredovali u pogledu podešavanja i tehnike."
U9 Xtreme temelji se na 1200-voltnoj platformi i pokreću ga četiri elektromotora koji se vrte do 30.000 o/min. Ukupna snaga iznosi nevjerojatnih 3000 KS, uz omjer snage i težine od 1217 KS po toni, čime se svrstava u vlastitu ligu, ispred konkurenata poput Tesle, Rimca ili Porsche Taycana Turbo GT.
Za rekordnu vožnju automobil je opremljen novim titanskim kočionim sustavom, posebnim sustavom hlađenja za rad pod stalnim opterećenjem te Giti semi-slick gumama razvijenim upravo za Nordschleife. Uz to, aktivni sustav ovjesa DiSus-X balansira automobil u stvarnom vremenu, pružajući stabilnost sličnu onoj kod zrakoplova.
Proizvodnja modela Yangwang U9 Xtreme bit će ograničena na samo 30 primjeraka. "Želimo redefinirati granice mogućeg", poručila je Stella Li, potpredsjednica BYD-a. "Nürburgring je ultimativni dokaz da električni automobili mogu ujediniti emociju i performanse." Ovim postignućem BYD je poslao jasnu poruku europskoj eliti proizvođača superautomobila.