Waymo, tvrtka u vlasništvu Alphabeta, najavila je da će uskoro početi s testiranjem svojih autonomnih vozila u Londonu – što će biti prvi europski grad u kojem će pokrenuti uslugu vožnje bez vozača.
Tvrtka je u priopćenju navela da će probne vožnje početi u nadolazećim mjesecima, s ljudskim sigurnosnim stručnjacima za volanom.
Ako dobije potrebne dozvole lokalnih i nacionalnih vlasti, komercijalna usluga trebala bi krenuti tijekom iduće godine. London će tako postati drugi međunarodni grad nakon Tokija, gdje su testiranja započela početkom 2025.
Waymo već ima komercijalne usluge u više američkih gradova, uključujući Los Angeles, Phoenix, San Francisco, Atlantu i Austin, a planira pokretanje robotaksija i u Miamiju te Washingtonu. U kolovozu je tvrtka dobila dozvolu za testiranje svojih autonomnih vozila s vozačima sigurnosti i u New Yorku.
Flotu u Londonu činit će električni Jaguari i-PACE opremljeni Waymovim autonomnim sustavom Waymo Driver. Tvrtka već ima inženjerske timove u Oxfordu i Londonu, a za održavanje i logistiku flote surađivat će s britanskom tvrtkom Moove, koja pruža usluge čišćenja, popravaka i punjenja električnih vozila.
Velika Britanija je u lipnju predstavila novi regulatorni okvir kojim potiče ulaganja u samovozeću tehnologiju, a London je ove godine usvojio i strategiju "Vision Zero" s ciljem da do 2041. eliminira sve smrtne i teške prometne nesreće.
Prema podacima koje je objavio Waymo, njihovi automobili imaju pet puta manje nesreća s ozljedama od vozila kojima upravljaju ljudi, te dvanaest puta manje ozljeđivanja pješaka. Dosad su njihova vozila samostalno prešla više od 160 milijuna kilometara i prevezla više od 10 milijuna putnika.
Waymo je dio Alphabeta pod segmentom "Other Bets", koji je u drugom kvartalu ostvario prihod od 373 milijuna dolara uz gubitak od 1,25 milijardi dolara. Rezultati za treći kvartal bit će objavljeni 29. listopada.
U Londonu bi se Waymo mogao suočiti s konkurencijom britanskog startupa Wayve, koji uz podršku SoftBanka i Microsofta planira pokrenuti vlastiti pilot-projekt robotaksija iduće godine. Za razliku od Wayma, koji koristi radar, lidar i niz senzora, Wayve razvija sustav temeljen isključivo na kamerama – pristup sličan Teslinu.