Švedski div u krizi. Što se događa s Volvom?

Foto: EPA

Godina 2025. ostat će u povijesti Volva zapamćena ili kao godina preporoda ili kao ona u kojoj je sve krenulo nizbrdo. Nakon što je do sredine godine zabilježio globalni gubitak veći od milijardu dolara, švedski proizvođač automobila prijavio je i pad globalne prodaje od 14% u srpnju. To slijedi nakon pada od 12% u lipnju i svibnju, dok kumulativni pad u prvih sedam mjeseci ove godine iznosi 10%, piše The Drive.

Brojke koje zabrinjavaju

Ne morate biti financijski stručnjak da biste vidjeli kako se brojke kreću u pogrešnom smjeru. Iz Volva poručuju da su poduzeli korake za ublažavanje udara, no oni ne ulijevaju previše optimizma.

S jedne strane, tvrtka je ukinula 3000 radnih mjesta na globalnoj razini. S druge, konačno je pokrenula planove za proizvodnju svog najprodavanijeg modela u Sjevernoj Americi, SUV-a XC60, u tvornici u Južnoj Karolini kako bi izbjegla carine. Jedini je problem što XC60 s tamošnje proizvodne trake neće sići prije 2027. godine. Ako sve bude išlo po planu, godinu dana kasnije pridružit će mu se i XC90.

U međuvremenu, lansiranje Volvovog električnog predvodnika, modela EX90, prošlo je, najblaže rečeno, problematično. Organizacija Consumer Reports objavila je alarmantan popis problema s kojima su se susreli na svom testnom primjerku SUV-a, čija početna cijena iznosi 81.290 dolara.

Od trećeg reda sjedala koja se teško preklapaju zbog pregrijavanja motora, preko alarma za mrtvi kut koji se aktiviraju dok automobil stoji, pa sve do audio sustava koji se nasumično gasi – njihovo iskustvo s EX90 ozbiljno je narušilo reputaciju kvalitete koju Volvo uživa.

Na drugom kraju ponude, odvažni model EX30, koji je također imao početnih problema, konačno je stigao u salone ranije ove godine, ali s cijenom za oko 10.000 dolara višom od prvotno oglašene. Iako carine nisu krivnja Volva, to je samo još jedna u nizu frustracija za tvrtku.

Budućnost je u SUV-ovima

Čini se da će morati prilagoditi i svoj omjer hibridnih i potpuno električnih modela, s obzirom na to da je globalna prodaja potonjih pala za 23% u prvih sedam mjeseci ove godine. Prodaja plug-in hibrida pala je za manje od jedan postotni bod, dok su modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem i blagi hibridi zabilježili pad od 7% u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine.

Što god Volvo u budućnosti predstavio kako bi zaustavio ovaj negativni trend, neće nalikovati onome na što smo od marke navikli. Povišena karoserija limuzine ES90 nije slučajnost. Volvo je sada prvenstveno proizvođač SUV-ova te je, prema riječima donedavnog izvršnog direktora, vjerojatnije da će dorađivati provjerene modele poput XC60 s jedinstvenim paketima opreme, nego predstavljati potpuno nove, ali nišne karavane.

Ako je to nova realnost za Volvo, u redu. No, tvrtka i dalje mora isporučivati kvalitetne proizvode, što uključuje i njihov softver.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.