Volkswagen planira povratak fizičkim tipkama u budućim modelima umjesto golemih ekrana s tipkama na dodir za ključne funkcije unutar vozila.
Šef dizajna Volkswagena Andreas Mindt rekao je za Autocar da tvrtka "nikada, ali nikada više" neće ponoviti ovu pogrešku te je obećao da će fizičke kontrole za glasnoću glazbe, grijanje, brzinu ventilatora i aktivaciju upozoravajućih svjetala biti smještene ispod zaslona osjetljivog na dodir u svim modelima počevši od ID.2all sljedeće godine.
Mindt je dodao da je odluka o povratku fizičkim tipkama donesena na temelju povratnih informacija kupaca. "Iskreno, ovo je automobil. Nije telefon, nego automobil", rekao je Mindt. "To smo shvatili."
Volkswagen nije jedini proizvođač koji se ponovno okreće fizičkim kontrolama. Prošle godine Hyundai je objavio da su sudionici testnih fokus-grupa bili "pod stresom, frustrirani i ljuti" kada nisu mogli brzo kontrolirati osnovne funkcije vozila.
Hyundai i Kia u svojim električnim modelima kao što su Hyundai Ioniq 6 i Kia EV6 prvotno su favorizirali ekrane na dodir, ali sada razmatraju izmjene. U Kini Xiaomi nudi dodatke koji kupcima omogućuju dodavanje fizičkih kontrola po želji.
Trend digitalnih sučelja pokrenut je prije više od deset godina s Teslinim Modelom S, koji je imao veliki središnji dodirni zaslon. Tesla je postupno uklanjala fizičke kontrole, uključujući ručicu mjenjača i pokazivače smjera, no potonji su vraćeni u novi Model Y, a postoji mogućnost povratka i u Model 3.
Volkswagenova odluka dolazi u zanimljivom trenutku jer će Europski program za ocjenu novih automobila (NCAP) sljedeće godine uvesti nova pravila, prema kojima će automobili morati imati određene fizičke kontrole kako bi postigli pet zvjezdica na sigurnosnim testovima.
Ovo je u suprotnosti s razmišljanjem nekih lidera autoindustrije, uključujući Rivianovog šefa softvera Wassyma Bensaida, koji je fizičke tipke nazvao "anomalijom" te predviđa da će uskoro svi sustavi u automobilima biti kontrolirani glasovnim naredbama.