"Ovdje, na parkingu, možeš vidjeti kako reagira auto", kaže instruktor vožnje Thomas u Njemačkoj pokazujući na velike ekrane. "Ovdje mijenjaš brzine kao u vozilu s automatskim mjenjačem." On te instrukcije govori Mariji, polaznici autoškole Flix iz Kölna, piše Deutsche Welle.
Na simulatoru vožnje Maria radi krug na parkingu. Ona kaže: "Sve se doista pokreće s tobom. Osjećaš se kao u vozilu." Maria sjedi vezana sigurnosnim pojasom na sjedalu, ruke su na volanu, dodaje oprezno gas pritišćući stopalom papučicu.
"Već sam imala nekoliko pravih satova vožnje. Zato smatram da je simulator doista dobar. To je dodatna vježba prije nego što se usudiš voziti na autocesti", kaže ova osamnaestogodišnjakinja iz Kölna. "I nakon osam sati vožnje za mene je sve novo i uzbudljivo, uvijek sam nervozna uoči pravih satova."
Thomas prati Mariju na simulatoru uz humor i savjete. Kao dopuna za satove vožnje na ulici simulator je, prema njegovim mišljenju, doista dobar. U njegovoj školi vožnja za simulatorom je besplatna kao dopuna satovima: "To štedi novac polaznika jer je u prosjeku potrebno 25 sati vožnje. Školuju se kognitivne sposobnosti, može se dobro vježbati mijenjanje brzina."
I Thomas kaže da mnogi kandidati sve češće padaju na ispitima teorije i vožnje. "Polaznici su u školi do četiri ili pet poslijepodne, a onda idu odmah na satove vožnje. Glava im je zapravo već puna. Tako da od nastave u autoškoli ne zapamte baš puno. I onda im je i potrebno puno sati vožnje ili pak padaju na testovima."
Prema podacima Udruženja za tehnički nadzor (TÜV), postotak onih koji ne prolaze testove ili vožnju ostaje visok. 45 posto njih ne uspijeva položiti testove, a 37 posto pada na vožnji. Prema aktualnoj statistici, nerijetko kandidati i više puta polažu vozački ispit. Richard Goebelt iz Udruženja za tehnički nadzor kaže: "Tko padne na prvom ispitu, njemu obično bude težak i ponovljeni ispit. Svaki put kad kandidat padne na ispitu, to povećava njegovo mentalno opterećenje i donosi dodatne troškove."
Kako bi se smanjio postotak ponavljanja ispita, neophodno je, prema mišljenju Udruženja za tehnički nadzor, optimirati proces stjecanja vozačke dozvole, u što bi spadala elektronska provjera razine spremnosti kandidata da izađe na ispit.
U kölnskoj autoškoli Flix se to već primjenjuje, kaže instruktor vožnje Thomas. U jednoj aplikaciji na testovima se mora imati najmanje 70 posto točnih odgovora. Tek onda kandidat može izaći na polaganje testova teorije vožnje.