Prijeti li kineskom gigantu zabrana u Europi?

Kineski gigant BYD, poznat po pristupačnim električnim vozilima, našao se na meti talijanskih vlasti zbog sumnji u manipulaciju podacima o performansama. Bloomberg izvještava da je istraga pokrenuta nakon što su nezavisni testovi pokazali da stvarni domet modela Dolphin i Atto 3 značajno zaostaje za deklariranim vrijednostima.

Dolphin, koji prema WLTP-u ima domet od 427 km s baterijom od 60,4 kWh, u hladnim uvjetima (ispod 5°C) postiže tek 340 km, dok Atto 3 (60.48 kWh, 420 km WLTP) pada na 330 km. Talijanska agencija za zaštitu potrošača (AGCM) istražuje jesu li podaci namjerno uljepšani kako bi se privukli kupci, što bi moglo kršiti EU regulative o točnosti specifikacija.

Autocar navodi da BYD tvrdi kako nesuglasice proizlaze iz različitih metodologija – WLTP testovi ne odražavaju uvjete stvarnog svijeta poput temperature ili agresivne vožnje. No, kritičari upozoravaju da bi ovo moglo biti dio šireg problema s kineskim proizvođačima, koji se bore za tržišni udio u Europi niskim cijenama. BYD-ov model Dolphin počinje od 30.000 eura.

Ako se optužbe potvrde, EU bi mogla uvesti kazne ili zabranu uvoza, što bi uzdrmalo BYD-ov plan da do 2026. dosegne 10% tržišta električnih vozila u Europi. The Verge dodaje da su slične sumnje pale i na konkurente poput NIO-a, što raspiruje raspravu o povjerenju u kinesku tehnologiju.

BYD-ovi modeli nude solidnu opremu – 15.6-inčni rotirajući zaslon, 360° kamere i drugo, no kineski se gigant sada suočava s problemom koji bi mogao usporiti njegovu ekspanziju na europskom tržištu.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.