Višestruko nagrađivani motor od struke i novinara zapravo nije tako dobar

Foto: Ford

TROCILINDRIČNI motor koji je trebao revolucionirati segment malih automobila i danas je pod povećalom struke. 

Ford je 2012. godine predstavio svoj revolucionarni 1,0-litarski EcoBoost motor kao odgovor na sve veću potražnju za ekonomičnim, ali potentnim motorima. Ovaj trocilindrični turbo motor trebao je kombinirati snagu većih motora s potrošnjom manjih, no nakon više od desetljeća na tržištu, iskustva vlasnika i autoradionica crtaju kompleksniju sliku. Danas taj motor krasi modele poput Fieste, Pume, Focusa, Tournea, EcoSporta...

Tehnološka ambicija

EcoBoost 1,0 motor donosi impresivne tehničke značajke na papiru - snagu od 100 do 125 konjskih snaga iz samo 1,0 litre obujma, što je postignuto kombinacijom turbo punjenja, izravnog ubrizgavanja goriva i naprednog upravljanja ventilima. "Na papiru je to odličan koncept," objašnjava Filip Torjanac, mehaničar specijaliziran za različite marke.

Problemi koji brinu (buduće) vlasnike 

Najčešći i najskuplji problem kod EcoBoost 1,0 motora vezan je uz rashladni sustav. "Vidimo mnogo vozila s problemima kućišta termostata, vodene pumpe i pregrijavanja," navodi nam Filip. Kvarovi rashladnog sustava mogu dovesti do veće štete na motoru.

Nemiran rad

Karakteristično za trocilindrične motore, ni EcoBoost nije lišen nemirnog rada i laganog podrhtavanja. Oni agresivniji na gasu primjetit će kako njihov Ford voli potrošiti ulje. A jedna od najvećih mana je također raspadanje remena.

Uljni sustav i održavanje

Stoga je svim aktualnim i budućim vlasnicima modela s EcoBoost motorima preporuka ulijevanje kvalitetnog ulja i redovito održavanje. "Ovi su motori vrlo osjetljivi na kakvoću ulja," upozorava mehaničar s radionicom u Pisarovini.

Pozitivna iskustva postoje

Unatoč problemima, nije sve tako sivo. Na forumima i prema priči jednog vlasnika Forda može i bez problema: "Motor ima 150.000 kilometara i nisam imao većih problema. Ključ je redovito održavanje i neforsiranje motora dok se ne zagrije."

Preporuke stručnjaka

Servisi koje rade s ovim motorima daju jasne preporuke u slučaju potencijalne kupnje rabljenog vozila:

Obavezno provjeriti potpunu servisnu povijest

Posebno paziti na znakove problema s rashladnim sustavom

Izbjegavati vozila koja nisu redovito održavana

Za vlasnike se dodatno savjetuje:

Koristiti samo kvalitetna ulja prema Ford specifikacijama

Ne forsirati motor dok nije potpuno zagrijan

Redovito kontrolirati razinu i temperaturu rashladne tekućine

Ne odgađati redovito održavanje

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.