TROCILINDRIČNI motor koji je trebao revolucionirati segment malih automobila i danas je pod povećalom struke.
Ford je 2012. godine predstavio svoj revolucionarni 1,0-litarski EcoBoost motor kao odgovor na sve veću potražnju za ekonomičnim, ali potentnim motorima. Ovaj trocilindrični turbo motor trebao je kombinirati snagu većih motora s potrošnjom manjih, no nakon više od desetljeća na tržištu, iskustva vlasnika i autoradionica crtaju kompleksniju sliku. Danas taj motor krasi modele poput Fieste, Pume, Focusa, Tournea, EcoSporta...
EcoBoost 1,0 motor donosi impresivne tehničke značajke na papiru - snagu od 100 do 125 konjskih snaga iz samo 1,0 litre obujma, što je postignuto kombinacijom turbo punjenja, izravnog ubrizgavanja goriva i naprednog upravljanja ventilima. "Na papiru je to odličan koncept," objašnjava Filip Torjanac, mehaničar specijaliziran za različite marke.
Najčešći i najskuplji problem kod EcoBoost 1,0 motora vezan je uz rashladni sustav. "Vidimo mnogo vozila s problemima kućišta termostata, vodene pumpe i pregrijavanja," navodi nam Filip. Kvarovi rashladnog sustava mogu dovesti do veće štete na motoru.
Karakteristično za trocilindrične motore, ni EcoBoost nije lišen nemirnog rada i laganog podrhtavanja. Oni agresivniji na gasu primjetit će kako njihov Ford voli potrošiti ulje. A jedna od najvećih mana je također raspadanje remena.
Stoga je svim aktualnim i budućim vlasnicima modela s EcoBoost motorima preporuka ulijevanje kvalitetnog ulja i redovito održavanje. "Ovi su motori vrlo osjetljivi na kakvoću ulja," upozorava mehaničar s radionicom u Pisarovini.
Unatoč problemima, nije sve tako sivo. Na forumima i prema priči jednog vlasnika Forda može i bez problema: "Motor ima 150.000 kilometara i nisam imao većih problema. Ključ je redovito održavanje i neforsiranje motora dok se ne zagrije."
Servisi koje rade s ovim motorima daju jasne preporuke u slučaju potencijalne kupnje rabljenog vozila:
Obavezno provjeriti potpunu servisnu povijest
Posebno paziti na znakove problema s rashladnim sustavom
Izbjegavati vozila koja nisu redovito održavana
Za vlasnike se dodatno savjetuje:
Koristiti samo kvalitetna ulja prema Ford specifikacijama
Ne forsirati motor dok nije potpuno zagrijan
Redovito kontrolirati razinu i temperaturu rashladne tekućine
Ne odgađati redovito održavanje