VIDEO Stiže potpuno električna Nissan Micra. Poznata cijena

Foto: Nissan

Nakon dvogodišnje pauze, na tržište u rujnu stiže radikalno drugačija Nissan Micra, i to po početnoj cijeni identičnoj onoj njezina blizanca, Renaulta 5. Šesta generacija popularnog superminija, koja je sada isključivo električna, označava Nissanov strateški zaokret s ciljem privlačenja mlađih europskih kupaca, piše Autocar.

Početna cijena u Velikoj Britaniji iznosi 22.995 funti (oko 26.950 eura) za osnovni model Engage, koji dolazi isključivo s baterijom od 40 kWh. Već u osnovnoj opremi kupci dobivaju 18-inčne aluminijske naplatke, 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir i toplinsku pumpu za veću učinkovitost.

Srednja razina opreme Advanced, s istom baterijom, stoji 24.995 funti (oko 29.300 eura) i dodaje Google softver, parkirne senzore te bežično punjenje telefona. Model s većom baterijom od 52 kWh, koja nudi doseg do 418 km, kreće od 26.995 funti (oko 31.650 eura).

Vrh ponude je razina opreme Evolve s cijenom od 29.865 funti (oko 35.050 eura), dostupna samo s većom baterijom, a uključuje grijana prednja sjedala, grijani volan i dvobojnu karoseriju. 

Što je drugačije?

Šesta generacija Micre osmišljena je kako bi se riješila imidža "bakinog auta" i privukla mlađu publiku. Ovaj popularni hatchback, s više od šest milijuna prodanih primjeraka u 42 godine, po prvi put u povijesti bit će dostupan isključivo s električnim pogonom.

Razvijen je u suradnji s Renaultom kao blizanac modela 5, a usmjeren je izravno na europsko tržište gdje Nissan planira ojačati svoju poziciju. Micra je jedan od četiri nova Nissanova električna vozila koja se očekuju do kraja 2026., uz novi Leaf crossover, električni Juke i gradski model A-segmenta.

Platforma i pogon

Nova Micra temelji se na platformi Ampr Small, a nudi se s baterijom od 40 kWh (domet do 318 km) ili 52 kWh (domet do 418 km). U najsnažnijoj izvedbi podržava brzo punjenje do 100 kW, što omogućuje punjenje od 15 do 80 posto za 30 minuta. Snaga se prenosi na prednje kotače putem motora koji razvija 121 KS (s baterijom od 40 kWh) ili 148 KS (s baterijom od 52 kWh). Proizvodit će se uz Renault 5 u tvornici u Douaiju u Francuskoj.

"Otkačen" dizajn inspiriran prošlošću

Najveća promjena, uz električni pogon, svakako je dizajn. Iako je razvijena zajedno s Renaultom 5, Nissanovi dizajneri dobili su slobodu da stvore nešto što je "uočljivije Nissan". "Morali smo se boriti za to", priznao je menadžer vanjskog dizajna Yongwook Cho. Novi izgled, opisan kao "odvažan, asertivan i otkačen", inspiriran je zaobljenom Microm treće generacije iz 2002. godine, posebno kružnim dnevnim svjetlima.

Kako bi se Micra vizualno razlikovala od "već lijepog" modela 5, poklopac motora je viši i duži, a lukovi kotača su naglašeniji, dajući joj siluetu koja podsjeća na crossover. Cho tvrdi da ovi elementi dizajna osiguravaju da Micra "više nije bakin auto".

Unutrašnjost je gotovo identična onoj u Renaultu 5, s istim dvostrukim zaslonima od 10,25 inča i prekidačima, ali u prigušenijim tonovima boja.

Reposicioniranje Micre na tržištu

Europski direktor marketinga Arnaud Charpentier objasnio je zašto je Nissan odabrao ovako radikalnu promjenu. "Mislim da će ovaj novi automobil stvoriti jaz između onoga što ljudi imaju na umu kada razmišljaju o imenu Micra i onoga što je sada stvarnost. Cilj su bili mladi kupci."

Priznao je da je u nekim zemljama, poput Velike Britanije, Micra imala stariju klijentelu, dok je u Francuskoj i Španjolskoj bila popularnija među mlađim ženama. "Željeli smo se vratiti s nečim što je rodno neutralno", rekao je.

Charpentier je uvjeren da će odvažan dizajn pomoći u osvajanju novih kupaca, poput "mlađih, modernih roditelja". Ne brine ga ni potpuni prelazak na električni pogon. "Imamo vrlo snažan naziv modela. Siguran sam da je naziv Micra jači u Velikoj Britaniji, na primjer, nego Renault 5. Vjerojatno i u Italiji", zaključio je, dodajući kako će nova linija električnih vozila pomoći Nissanu da se "vrati u utrku".

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.