Vatrogasci na edukaciji: Kako se postupa s hibridima stradalim u prometnoj nezgodi

 Foto: Toyota

TOYOTA je na poziv Vatrogasne postrojbe Hrvatskih autocesta održala edukaciju o načinima postupanja s hibridnim vozilima u neželjenim slučajevima prometne nesreće.
 
S obzirom na sve veći broj hibrida na hrvatskim cestama, posebno u ljetnim mjesecima kada brojni turisti dolaze u vozilima s djelomično ili potpuno električnim pogonom, sigurnosne službe moraju biti upoznate o načinima postupanja s takvim vozilima u slučaju prometne nesreće. 
 
Nakon nezgode u pravilu prvi na mjestu nesreću stižu vatrogasci, a oni tada čine sve kako bi unesrećene što prije izvukli iz vozila i pružili prvu pomoć. Pri tome moraju obratiti pažnju i na vlastitu sigurnost, posebno kada se nalaze blizu hibrida opremljenog visokonaponskom mrežom. 
 
 
U vatrogasnoj postaji Hrvatskih autocesta Tunel Mala Kapela okupljenih je 35 vatrogasaca i 10 cestara službe ophodnje autocesta moglo od Toyotinog ovlaštenog trenera za hibridna vozila saznati sve o načinu pristupanja s hibridnim vozilima, ali i sigurnosnim procedurama definiranim od strane Toyote. 
 
U slučaju prometne nesreće sustav automatski prekida napon i vezu elektromotora i visokonaponske baterije, no iako uvijek može postojati zaostali visoki napon u kablovima, isto se rješava automatski u periodu od 7 do 10 minuta ili ručno isključivanjem svih osigurača te otkapčanjem standardnog akumulatora.
 
U slučaju gašenja požara u području visokonaponske baterije, koja se nalazi ispod stražnjih sjedala, može se koristiti voda, no baterija je zaštićena unutar metalnog kućišta koje je također zaštićeno od naponskog proboja. Bateriju u slučaju Toyotinih hibrida čine NiMH moduli koji su izrađeni od materijala koji brzo izgara te ostavlja prah, pa se može pristupiti gušenju požara nakon izgaranja baterijskih modula.
 
U hitnim intervencijama se ne mari za lim vozila, a kod hibrida pri rezanju hidrauličkim škarama je važno obratiti pažnju na jasno označene visokonaponske kablove i ostale dijelove hibridnog sustava koji mogu biti pod zaostalim naponom. 
 
Podsjetimo, kod Toyote pogonski sustav čine visokonaponske baterije koje prema inverteru šalje istosmjerni napon od 144 V, a koji se potom pretvara u izmjenični trofazni napon od 540 V i šalje prema pogonskom elektromotoru. Navedeni dijelovi povezani su jasno označenim narančastim visokonaponskim kablovima u podnici vozila.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.