V8 izumire: Još jedna marka najavila oproštaj

Foto: Bentley

V12 motori su redovito bili vezani za najplemenitije od svoje vrste, dok smo V8 motore vezali uz premium ponudu, bilo luksuznu ili supersportsku. Sad je sve skromnija. 

Kad je Bentley u pitanju stvari su itekako jasne. Još 2020. godine su iz ponude nakon šest desetljeća proizvodnje ukinuli tzv. Great Eight motor. Nakon tog 6.75 V8 dragulja koji je u zadnjoj izvedbi imao 530 KS i 1100 Nm red je došao i na W12 motor, koji će također uskoro u mirovinu. 

Bentley je sada objavio kako ista sudbina očekuje i 4.0 V8 motor, a koji se više bez električne potpore neće nuditi na modelima Continental GT, Continental GTC i Flying Spur. Oni su sada dobili Edition 8 izvedbu kojom se opraštaju od ovog motora. Prevedeno, spomenuti V8 ostaje u ponudi isključivo na Bentaygi. 

Bentley kaže da je Edition 8 posebno stvoren za sjevernoameričko tržište, ali tri modela također gube svoje V8 predstavnike u Europi i ostalim tržištima, očito bez specijalne izvedbe. Posljednja edicija daje 550 KS i 770 Nm, uz prosječnu potrošnju od 12.1 do 12.7 l/100 km.

Podsjetimo, otkako je 2012. godine uveden ovaj motor u Bentleyevu ponudu na ceste je stiglo preko 53.000 primjeraka Continentala GT/GTC i Flying Spura.

Vrlo vjerojatno će V8 koncept opstati samo kao dio tzv. Ultra Performance Hybrida gdje je uparen s električnim pogonom te u formi plug-in hibrida nudi preko 750 KS uz iskoristivi električni doseg. Za sve ostake u ponudi će biti zadržan hibridni pogon s V6 motorom i elektromotorom. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.