Umjesto Nive stigao je Azimut: Ovo je novi Ladin SUV

Foto: Lada

NAKON desetljeća iščekivanja Lada ima novi podignuti model. Ime mu je Azimut, a svojim nastupom smješta se na pola puta između crossovera i SUV-a. Estetski modernog izgleda, na pola puta između, primjerice, Dacije i Kije, novi Ladin model na tržište dolazi tijekom iduće godine.

Atraktivan izgled

U službenom izvješću stoji kako je Azimut potpuno dizajniran, razvijen i proizveden u Rusiji, a vizualno se distancira od konkurencije poznatim Ladinim X potpisom. Moderan nastup osigurat će i LED svjetla, posebno straga gdje se nalaze u punoj širini s dodatnim ukrasima od aluminija. Tu su i 18-inčni naplatci, dodatni nabori na blatobranima, pa i po želji dvobojna izvedba karoserije.

Bogata oprema 

I dok vanjski izgled nema bitnih padova, u kabini su Rusi ponudili nešto manje maštovit dizajn. Digitalna instrumentna ploča sastoji se od klasičnog zaslona i 10-inčnog infotainmenta s ugrađenom navigacijom i virtualnim asistentom. Softversku platformu razvile su ruske tvrtke Sber i Navio.

Uz dva zaslona, u serijskoj opremi dolaze i šest zvučnika, kamera za vožnju unatrag i beskontaktno otključavanje. Za one koji žele više, u ponudi će biti nadogradnje poput bežičnog punjenja, panoramskog krova, dvozonske klime, grijanja bočnih prozora, električnih vrata prtljažnika i kamere s prikazom u 360 stupnjeva.

Vrijedi reći kako je kabina dobila brojne pretince za pohranu, što bi brojni korisnici Nive znali itekako cijeniti. Spomenimo i električno podešavanje upravljača i prednjih sjedala. Na jedinoj dostupnoj fotografiji unutrašnjosti vidi se i rotacijski kotačić na središnjoj konzoli za odabir načina vožnje po različitim terenima.

Samo benzin

Područje gdje se osjeća određeni efekt sankcija u vidu nedostatka suradnje s tradicionalnim partnerima svakako su motori. Azimut će biti dostupan isključivo s benzinskim motorima, bez ikakve elektrifikacije. U ponudi će biti atmosferci, 1,6 sa 120 KS i 1,8 sa 132 KS. Oba će biti dostupna sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili CVT-om. Lada najavljuje i turbobenzinski motor sa 150 KS i automatskim mjenjačem.

Azimut je postavljen na modificiranu verziju platforme Vesta, koja je u upotrebi od 2015., a redizajnirana 2022. Nova izvedba uključuje stražnji ovjes i 208 mm udaljenosti od tla, što je velikodušno prema standardima crossovera. Razvoj je trajao tri godine i uključivao gotovo 1000 novih ili izmijenjenih komponenti.

Međutim, unatoč off-road izgledu, Azimut će vjerojatno imati samo prednji pogon. Lada naglašava njegov „terenski koncept" i "prohodnost", čime ostavlja mogućnost 4x4 pogona, što bi onda itekako zaokružilo ponudu.

Cijena i dostupnost

Proizvodnja Azimuta kreće iduće godine u tvornici u Togliattiju. Prema procjenama ruskih medija, početna cijena iznosi oko 2,5 milijuna rubalja ili oko 27.800 eura, što Azimut čini najskupljim vozilom u aktualnoj Ladinoj ponudi. Primjera radi, Niva je više nego dvostruko jeftinija, a isto vrijedi i za Vestu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.