Trgovinski rat skupo koštao američki General Motors

Foto: Shutterstock

Američki automobilski div General Motors (GM) osjeća teške posljedice trgovinskog rata, koji je kompaniju samo u drugom tromjesečju koštao čak 1,1 milijardu dolara. Unatoč golemim troškovima nametnutih carina, tvrtka bilježi snažne poslovne rezultate, no situacija ih je primorala na prilagodbu strategije, dajući modelima s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem dulji životni vijek nego što se prvotno planiralo.

Visoka cijena carina

General Motors procjenjuje da će ih carine samo ove godine koštati između 4 i 5 milijardi dolara. Riječ je o zapanjujućem iznosu koji će se gotovo sigurno odraziti na džepove kupaca kroz više cijene vozila. Ovi dodatni nameti značajno su opteretili poslovanje, iako je tvrtka u drugom kvartalu ostvarila prihod od 47,1 milijarde dolara.

Prilagođena dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosila je 3 milijarde dolara, a iz GM-a su izravno potvrdili da je pad dobiti primarno uzrokovan troškovima carina.

Sjeverna Amerika kao pokretač rasta

Unatoč izazovima, poslovanje u Sjevernoj Americi ostaje iznimno snažno, s neto prihodima od 39,5 milijardi dolara. Za to su zaslužni rekordna prodaja crossover modela i velika potražnja za kamionetima. Zalihe vozila kod trgovaca u SAD-u su se smanjile, dok je prodaja električnih vozila (EV) značajno porasla.

Zanimljivo je da su prosječne transakcijske cijene premašile 51.000 dolara, što u GM-u tumače kao dokaz "snažne potražnje za cjelokupnim portfeljem".

Budućnost je električna, ali i benzinska

Iako je prodaja električnih vozila u drugom tromjesečju porasla za impresivnih 111% u odnosu na prethodnu godinu, a GM drži 16% američkog EV tržišta, izvršna direktorica Mary Barra priznala je da je rast sporiji od očekivanog. Chevrolet je postao drugi najprodavaniji brend električnih vozila, ponajviše zahvaljujući pristupačnom modelu Equinox EV, dok je Cadillac vodeći luksuzni električni brend.

U pismu dioničarima, Barra je istaknula da profitabilna proizvodnja električnih vozila ostaje dugoročni cilj. "Dok se prilagođavamo promjenjivoj potražnji, prioritet će nam biti kupci, brendovi i fleksibilnost proizvodnje", poručila je. Upravo u duhu te fleksibilnosti, priznala je da modeli s klasičnim benzinskim i dizelskim motorima sada imaju "dulji životni vijek" nego što se prvotno predviđalo, signalizirajući važnu stratešku promjenu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.