Čini se da je napisano novo poglavlje u Toyotinu kompleksnom odnosu prema električnim vozilima. Japanski div napokon, iako polako, prihvaća budućnost na baterije, što pokazuje predstavljanje potpuno novog modela C-HR+ uz postojeći bZ4X, piše Carscoops.
Prema novom izvješću portala Nikkei Asia, Toyota planira značajno pojačati svoju europsku proizvodnju električnih vozila do 2028. godine. Pogon tvrtke u Češkoj trebao bi postati središnje mjesto za proizvodnju, s ambicioznim ciljem od 100.000 električnih vozila godišnje.
Ovaj potez dio je šire Toyotine strategije koja uključuje ponudu od 14 modela električnih vozila u Europi do 2026. godine, uključujući nadolazeće električne verzije modela C-HR+ i Urban Cruiser, kao i ažurirani bZ crossover.
Odluka o lokalizaciji proizvodnje usklađena je s dugoročnim ciljevima održivosti i nadolazećom zabranom prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji od 2035. godine. Unatoč nedavnom blagom padu prodaje, električna vozila i dalje čine značajnih 15,4 posto prodaje novih automobila na Starom kontinentu.
Za usporedbu, u Toyotinu matičnom Japanu taj udio iznosi samo 2 posto, što europsko tržište čini znatno važnijim za električnu strategiju.
U međuvremenu, Toyota, kao i mnogi tradicionalni proizvođači, osjeća sve veći pritisak kineskih konkurenata poput BYD-a, Jaecooa i Xpenga, koji zajedno već drže 5,1% tržišnog udjela u Europi.
Iako je Toyota tradicionalno oprezna, novi plan ukazuje na širu promjenu unutar industrije. Mnogi će reći da je riječ o potezu kojim se odgovara na rastuću potražnju za električnim opcijama u Europi, ali i na strogi regulatorni okvir.
Ipak, ne treba očekivati potpunu i naglu promjenu strategije. Tvrtka će i dalje biti oprezna zbog praktičnih izazova poput težine baterija i ograničenja dometa. Umjesto potpunog zaokreta, Toyota će vjerojatno nastaviti integrirati napredna hibridna rješenja i tehnologije za produljenje dometa kako bi zadržala praktičnost i privlačnost, posebno kod većih vozila.