Toyota pod pritiskom, gubi li Saudijsku Arabiju?

Foto: Kia, Hyundai

TOYOTIN položaj svjetskog broja 1 još je uvijek siguran, ali se pod pritiskom konkurencije naziru prve pukotine. 

Možda najbolji primjer je Saudijska Arabija gdje je Toyota s 28% udjela još uvijek najpopularnija marka. Međutim, korejske marke Hyundai i Kia bilježe snažan rast. U prvoj polovici ove godine, Hyundai i Kia zajedno su činili 23 posto od ukupno 412.920 prodanih vozila u Saudijskoj Arabiji i time zauzeli drugo mjesto. 

Najprodavaniji Hyundaijev model je Accent s 19.080 prodanih primjeraka, dok je kod Kije to Pegas sedan, s 15.530 prodanih vozila od siječnja do lipnja. Valja imati na umu kako će u trećem kvartalu na scenu stići i Tasman, Kijin moćni pick-up model, doznaje Just Auto.

Nova tvornica

Zahvaljujući novom zajedničkom pothvatu (joint venture) između Hyundai Motor Manufacturing Middle East i saudijskog državnog investicijskog fonda (PIF - Public Investment Fund), gdje fond posjeduje 70 posto udjela, krajem 2026. godine bit će otvorena velika tvornica. Ona će imati godišnji kapacitet od 50.000 vozila te će proizvoditi i električna vozila i automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Hyundai još nije otkrio koji će se modeli točno proizvoditi u saudijskoj tvornici, niti hoće li u njoj nastajati vozila i drugih marki iz grupacije, poput Kije i Genesisa.

Ovdje ne treba zaboraviti niti na kineske marke, koje su zajedno uspjele osvojiti 12 posto tržišnog udjela. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.