TOYOTIN položaj svjetskog broja 1 još je uvijek siguran, ali se pod pritiskom konkurencije naziru prve pukotine.
Možda najbolji primjer je Saudijska Arabija gdje je Toyota s 28% udjela još uvijek najpopularnija marka. Međutim, korejske marke Hyundai i Kia bilježe snažan rast. U prvoj polovici ove godine, Hyundai i Kia zajedno su činili 23 posto od ukupno 412.920 prodanih vozila u Saudijskoj Arabiji i time zauzeli drugo mjesto.
Najprodavaniji Hyundaijev model je Accent s 19.080 prodanih primjeraka, dok je kod Kije to Pegas sedan, s 15.530 prodanih vozila od siječnja do lipnja. Valja imati na umu kako će u trećem kvartalu na scenu stići i Tasman, Kijin moćni pick-up model, doznaje Just Auto.
Zahvaljujući novom zajedničkom pothvatu (joint venture) između Hyundai Motor Manufacturing Middle East i saudijskog državnog investicijskog fonda (PIF - Public Investment Fund), gdje fond posjeduje 70 posto udjela, krajem 2026. godine bit će otvorena velika tvornica. Ona će imati godišnji kapacitet od 50.000 vozila te će proizvoditi i električna vozila i automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Hyundai još nije otkrio koji će se modeli točno proizvoditi u saudijskoj tvornici, niti hoće li u njoj nastajati vozila i drugih marki iz grupacije, poput Kije i Genesisa.
Ovdje ne treba zaboraviti niti na kineske marke, koje su zajedno uspjele osvojiti 12 posto tržišnog udjela.