TOYOTA razvija novi sportski model, i to u suradnji s partnerom. Ali za razliku od modela GT86 gdje je partner bio Subaru, sada to više nije slučaj. Odmah da se zna, nije ni BMW u igri, već se radi o drugom japanskom proizvođaču. U pitanju je Mazda, a plod suradnje bi mogao biti novi GR86 i MX-5.
Vijest je objavio japanski Best Car, pa sve ovo treba uzeti s velikom dozom opreza. Isti izvor već tvrdi da će Toyota i Mazda zajednički razviti nasljednike na dijeljenoj platformi. A u tom izvješću uopće se ne spominje Subaru BRZ. S obzirom na prodajne rezultate, to možda i nije slučajan propust.
Na prvi pogled, BRZ je oduvijek imao manje smisla za Subaru nego što su FR-S i GR86 imali za Scion/Toyotu. Uostalom, cijela je ideja bila inspirirana kultnom Toyotom AE86. A kada se pogleda Subarova tradicionalna ponuda modela, vozila s pogonom na stražnje kotače i konfiguracijom 2+2 jednostavno mu nisu u genima.
Ako ste ljubitelj Miate, vjerojatno znate da se nešto slično već dogodilo. Kada je Mazda odlučila oživjeti rotacijski motor u RX-8 2003. godine, upravo je Miata poslužila kao temelj za njegovu platformu.
Neki krive rastegnuti, četverosjed RX-8 za to što je treća generacija Miate (NC) bila osjetno teža u odnosu na druge Miate. U najlakšoj konfiguraciji je imao 1130 kilograma, dok je četvrta nakon optimizacija bila gotovo 70 kilograma lakša. O mogućem nasljedniku RX-8 ne usudimo se ni razmišljati.