Testirali smo top izvedbu Renaultovog coupe crossovera, Megane Conquest

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

NAJATRAKTIVNIJI model u ponudi obitelji Megane je i danas automobil koji privlači poglede, pravi izbor za sve koji uz tradicionalne vrijednosti traže i određenu dozu stila.

Posljednjih godina autoindustrija se izmijenila iz korijena. Tu ne mislimo samo na elektrifikaciju već i na priklanjanje nekim novim estetskim vrijednostima. Obitelj Megane to najbolje pokazuje. Mnogi se još prisjećaju izvedbe sa sklopivim krovom kao glavnog šminkera, a potom i različitih RS izvedbi koje su nerijetko zvukom parale gradske ulice. Danas ulogu glavnog šminkera pak drži povišeni model. 

I tu ne mislim na pomalo zaboravljeni Scenic RX, pa čak ni na Scenic Conquest, već sada na Megane Conquest. I dok su prethodnici offroad stil njegovali na monovolumenu, novo izdanje to čini na svojevrsnom liftbacku, stvarajući od njega tzv. coupe-crossover. 

Kad je izgled bitan

Kad smo se pred godinu dana prvi put družili s ovim modelom, bez grižnje savjesti smo konstatirali kako je to trenutno najatraktivniji Renaultov model. U međuvremenu je stigao Austral na kojeg se prebacio tržišni fokus. 

Ipak, Megane Conquest je po našem mišljenju i dalje najatraktivniji model, posebno u izvedbi R.S. Line, gdje je sportski stil dodatno naglašen detaljima u kontrastnoj boji, a tu su i atraktivni 18-inčni naplaci i atraktivno oblikovani odbojnici. Ponovimo da je ovo pravi komad auta koji se proteže na čak 4568 mm duljine, a s otvorenim retrovizorima širina prelazi dva metra. 

S jedne strane imamo coupeovsku siluetu, a s druge visoko postavljenu podnicu na 200 mm od tla. Tu su i veliki kotači te markantna ramena, što u konačnici ostavlja moćniji SUV-ovski dojam. Plus postaju i ogromna peta vrata, doduše ne za parkiranje, ali da kad je u pitanju ubacivanje stvari. A mjesta ima jer je, uključujući dvostruku podnicu, na raspolaganju čak 513 litara prtljažnika. 

Udoban i opremljen

Pričom o prtljažniku ulazimo u kabinu, gdje ćemo samo ponoviti gradivo. Očekuje vas digitalni kokpit s 10.2-inčnim prilagodljivim zaslonom te središnji 9.3-inčni zaslon s vertikalno orijentiranim prikazom. Između se nalazi kvalitetna plastika uzorne finalne izrade. Tu je i niz pretinaca, pa na koncu ostavlja odličan dojam. 

Testni primjerak očarava opremom koja ide od staklenog krova preko električno upravljanih i grijanih sjedala u kombinaciji kože i Alcantare s crvenim prošivima, pa  sve do bežičnog punjača i poslovično odličnog Bose audiosustava. 

Sjedi se dosta udobno. Pozicija je blago povišena, sprijeda ne nedostaje prostora, dok je straga nešto skučenije. Prvenstveno to ovisi o stasu putnika, posebno onih sprijeda koji nerijetko pretjeraju s pomicanjem sjedala unazad. Tu ćemo pohvaliti i otvore ventilacije straga te, usprkos položenoj liniji krova, dovoljno prostora za glave putnika. 

Multimedijski sustav Renault EASY LINK u posljednjoj verziji ima osjetno brži odziv, osvježava se online povezivanjem, a navigacija u realnom vremenu prati promet i nudi vam obavijesti o položaju nadzornih kamera. 

160 KS kao vrh ponude

Pravi razlog testa je ono što  se krije ispod poklopca. Vjerovali ili ne, vrh ponude je 1.3 TCe motor, a radi se o tzv. mikrohibridu koji u konačnici daje 158 KS i 270 Nm dostupnih već od 1800 o/min (do 3750 o/min). Usuglašen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke, koji nudi i polugice iza volana kako bi mogli ručno prebacivati brzine. Sinergijski efekt je vrlo povoljan. 

Dodatak 12V hibridnog sustava prema službenim podacima smanjuje potrošnju do 8%. U praksi to znači da omogućava povremeno gašenje benzinskog motora, ali i pomaže pri ekstremnim načinima rada kao što je naglo ubrzavanje. 

Nešto lakši i osjetno snažniji od hibrida, ovako motorizirani model je u praksi osjetno agilniji. 100 km/h postiže za 9.1 sekundu i potegne sve do 205 km/h. Deklarirani prosjek je 5.8 l/100 km. U praksi se auto u gradu odlično snalazi promptnim ubrzanjima, dok je vožnja autocestom najugodnija u zakonskim okvirima. Nakon sedmodnevnog testa naš je prosjek bio 7.1 l/100 km, što je iznad očekivanja. 

>> Testirali smo najatraktivniji Renault, Megane Conquest u formi hibrida

Vožnja je vrlo ugodna, s linearno dostupnim ubrzanjem i bez trzaja. Potonje ima i izuzetak koji smo već spoznali kod Renaulta, a to je da pri samom startu u prvom stupnju prijenosa auto zna naglo krenuti. Udobnost u vožnji je na razini očekivanja, dok su kočnice vrlo moćne i ulijevaju samopouzdanje. 
I ovdje se nudi Multi Sense sustav prilagodbe gdje se nude tri načina rada, i to Eco, Sport i MySense personalizirani način. 

Imajte na umu i da ovaj model dolazi iz južnokorejskih pogona iz kojih dolazi i njegov izvornik, XM3 iz Samsung Motorsa. Pritom valja imati na umu da ovaj model koristi noviju CMF-B platformu iz alijanse poput primjerice Captura. 

Cijena

Renault Megane Conquest starta cijenom od 29.190 eura za slabiju izvedbu (140 KS ) i razinu opreme Equilibre. U slučaju testne izvedbe cijena raste na 34.603 eura. 

>> Cjenik i tehnički podaci: Renault Megane Conquest

SERIJSKA OPREMA

18" naplaci s crvenim umecima • automatski mjenjač sa 7 stupnjeva • keyless sustav • automatski klimauređaj • aktivni tempomat, kontrola mrtvog kuta i vozne trake + kočenje u slučaju nužde • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • prilagodljiva LED svjetla + automatsko uključivanje duga/kratka • ambijentalna rasvjeta • digitalni kokpit (10") + središnji multimedijalni zaslon (9.3") s navigacijom • grijanje i električno podešavanje prednjih sjedala • parking senzori sprijeda, straga i bočno + kamera 360° • alkantara presvlake • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • senzor za brisače i svjetla...

DOPLATE
Bijela boja • BOSE audiosustav • paket look - crni krov, RS line detalji u boji karoserije • sustav za pomoć u vožnji i prometnoj gužvi na autocesti 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.