Testirali smo najatraktivniji karavan na tržištu, Peugeot 308 SW

PEUGEOT 308 je podjednako atraktivan i u karavanskom izdanju, posebno kad se okiti atraktivnom bojom, vrhunskom razinom opreme i uvjerljivim plug-in hibridnim pogonom. Nažalost, uz sve rečeno dolazi i visoka cijena. 

Kompaktne modele su gotovo u potpunosti potisnuli crossoveri, a vjerojatno još teže dišu karavani i monovolumeni. Nepravedno, jer jedan karavan ponudom prostora nimalo ne zaostaje za povišenim modelima, a pritom donosi daleko skladnije linije, bolju aerodinamiku, pa i nižu potrošnju goriva. 

Savršene proporcije

U ponudi Peugeota se to već dobro zna. Iako 3008 i 5008 izgledaju itekako zanimljivo, dojam je da 508 SW zrači s još više stila. Novi 308 smo već nahvalili, a sada dolazi i SW izvedba koja izgleda posebno dopadljivo. 

Izuzetno niska silueta automobila razvukla se na čak 464 cm duljine, pritom se stilski nimalo ne odriče kompaktnog 308. Naprotiv, SW možda djeluje još atraktivnije, bar ako sudimo po broju onih koji su nas ispratili pogledom, ali i onih s konkretnim upitima. 

Miriši na premium

Jasno je da ovako velik karavan nudi prostran interijer. Posebno ugodno je sprijeda, dok će ponuda prostora straga prvenstveno ovisiti o položaju prednjih sjedala. Da, mjesta za koljena nikad dosta. Stoga pripazite kad se zaustavite, ugasite motor i otvorite vrata. U tom trenutku vozačko sjedalo se povlači unazad kako bi se lakše izašlo, ali i dodatno otežava nesretniku iza da se izvuče, posebno ako ima hobitske krvi. I sve to uz 55 mm dulji međuosovinski razmak (2732 mm).

>> FOTO Vozili smo najatraktivniji kompakt na tržištu - Peugeot 308

Šalu na stranu, ono što nas je opčinilo na osnovnom 308 vrijedi i ovdje. Sjedi se izuzetno nisko pa je ergonomija za svakog ljubitelja zavoja idilična. Neki će se prisjetiti prve generacije Mazde 6 koja je u tom pogledu bila u samom vrhu. E pa 308 je još bolji. Na cesti ste među najnižima (144 cm) pa će kraj vas jedan VW Passat izgledati kao crossover.

O samom dojmu kokpita sve je rečeno na osnovnoj 308-ici. Ponovimo kako sve konačno odlično klapa, uključujući brzinu izmjena ekrana, dostupnost i personalizaciju preglednika te samo preglednost. Pohvalit ćemo i dojam kvalitete izrade koji na ovom GT paketu definitivno miriše na premium. U Peugeotu su uvijek imali stila pa izbor plave Nappa Bleu Naboo nijanse sjedala u kombinaciji s vanjskom bojom ne treba iznenaditi. Izgleda odlično. 

Iza vas očekuje 548 litara korisnog prostora što će zadovoljiti svaku obitelj. Poglavlje o interijeru završit ćemo sjedalima s AGR certifikatom za zdravu kralježnicu – udobna su, presvučena kožom, s grijanjem, električnim podešavanjem i masažnim naslonom. Stražnja sjedala su djeljiva u tri dijela pa preklapanjem središnjeg naslona karavan može prevoziti dulje predmete poput skija. 

A kad smo kod skija i zimovanja, spomenimo grijana prednja sjedala i volan, ali i mogućnost tempiranja termina zagrijavanja automobila. Omogućava da dan počnete u toploj kabini, što je u pravilu privilegija samo onih s garažama. 

Hibridni pogon traži planiranje, ali daje puno

Međutim, pravi razlog testa je pogon. U pitanju je plug-in hibrid koji kombinira 1.6 turbo benzinca sa 180 KS (i 250 Nm) i elektromotor, a ukupno se radi o sinergijskom učinku od 225 KS. Epilog su odlične performanse u kombinaciji s niskom potrošnjom. Naravno, jedan od uvjeta optimalnog korištenja je redovito punjenje baterije kapaciteta 12.4. U praksi to znači doseg do 50 km, za hladnijih dana do 40 km, a u hibridnom načinu vožnje potrošnju koja u gradu neće prelaziti 0.4 l/100 km. 

U suprotnom kad je baterija prazna, pogon radi kao klasičan hibrid. Strelovite performanse su tu, ali tada potrošnja, ovisno o stilu vožnje poraste i na prosječno do 7 l/100 km. U gradu će biti do 6 l/100 km, a na otvorenoj cesti i preko 7 l/100 km. Stoga ovdje valja planirati i redovito puniti bateriju za čije punjenje na wallboxu treba nešto manje od dva sata, odnosno sedam sati na kućnoj utičnici jakosti struje 8A.  

Dolazimo i do voznih osobina. Vjerovali ili ne, radi se o poprilično tvrdom ovjesu. Tvrdom za jednog "Francuza“, ali i dalje udobnom u srazu s njemačkim rivalima. Ono bitno je da osim strelovitih performansi ovaj Peugeot uzorno drži putanju, a u vožnji je iznimno uglađen. Putnici nerijetko kažu kako imaju dojam da se auto kreće bez ikakvih napora, tiho i savršeno mirno.

I doista, čak i na autocesti kad je benzinac stalno u pogonu zvučna izolacija odlično odrađuje posao. S druge strane, tu je Focal hi-fi audio sustav s 12-kanalnim pojačalom od 690 W i 10 zvučnika, koji se brine za savršenu reprodukciju zvuka. 

O kakvom se automobilu ovdje radi govore i službeni podaci: 7.6 sekundi do 100 km/h i 235 km/h maksimalca. Na sve se nadovezuje Sport mod rada te EAT automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenos, a i polugicama iza upravljača.

Start na 191.190 kn, ali...

Sve dosad rečeno zvuči idealno. Sve dok ne spomenemo cijenu. Za početak recimo kako je karavan oko 9500 kn skuplji od kompakta, kao i da starta cijenom od 191.190 kn. U tom slučaju se radi o Active Pack razini opreme i 1.2 benzincu sa 110 KS.

Želite li plug-in hibrid, cijena odmah raste na 302.170 kn, ali za verziju od ukupno 180 KS. Testni primjerak, s 225 KS (i 360 Nm) i top razinom opreme GT line ima startnu cijenu od 362.789 kn, a u kombinaciji još nekih opcija završava na čak 392.712 kn.

Upravo tako, radi se o dvostruko većem iznosu od onog na startu, ali i o sasvim drugom automobilu koji nema puno dostojnih rivala na tržištu. Jedina je šteta što u tom iznosu nisu ponuđena sva danas dostupna rješenja poput HUD zaslona, hlađenja sjedala, projekcijskog bočnog svjetla i sl. 

Jasno je kako će osjetno dostupniji benzinci i dizelaši imati glavnu riječ na tržištu, međutim ne treba zanemariti niti ovakav plug-in hibridni kompaktni karavan koji predstavlja budućnost u svojevrsnoj elektrifikaciji kao prijelazno rješenje s onim najboljim iz dva svijeta. U slučaju da ste prelomili i odlučili se na takav izbor, valja samo biti vrijedan i redovito puniti bateriju. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.