Citroen C5 Aircross: Najudobniji SUV u klasi je obnovljen. Testirali smo ga

Foto: Citroen

NEDAVNO obnovljeni SUV sada se nameće otmjenijim izgledom i modernijom tehnologijom, ali uz zadržavanje prepoznatljivih kvaliteta po kojima je slavna francuska marka oduvijek poznata.

Upravo je nevjerojatna upornost Citroena da i danas, u vrijeme globalizacije i užurbanog lova na profit, uspijeva pod kapom velikog koncerna izboriti dozu originalnosti. Ostati svoj je jako teško, a to su na svojoj koži itekako osjetili Saab i Opel.

Citroen je opstao našavši mjeru i potkresavši si donekle krila. Upravo zato više nećemo gledati posebne modele poput XM-a, pa i novijeg C6. Ali će Citroen opet gurati svoju filozofiju tamo gdje može, a može na brojnim poljima i još brojnijim segmentima. O zadržavanju DS-a da i ne govorimo. 

C5 Aircross je tu vrlo solidan primjer. S jedne strane imamo klasičan obiteljski SUV provjerene mehanike, a s druge potpuno drukčiji pristup, toliko svojstven Citroenu. To smo se već uvjerili u testu dizelaša prije nepune tri godine. Sada idemo samo utvrditi gradivo i vidjeti što je novo.

Otmjeniji izgled

Model je to koji je izgledao posebno, a takav je i danas. Nakon redizajna s novom prednjicom, sada izgleda i nešto otmjenije, da ne kažemo skuplje. Gornji dio s novim logom i svjetlima brine se za moderniji nastup, dok donji dio s novim odbojnikom i povećim otvorima s kontrastnim obrubima dolazi kao buđenje u primicanju nešto agresivnijem karakteru. 

Bočna silueta se izuzev atraktivnijih naplataka nije mijenjala, dok će straga najveća novost biti nova grafika svjetala s 3D efektom. Citroen je ovdje zadržao "lažne“ ispuhe, što s impresivnim bokovima osigurava ozbiljan nastup. 

Vrhunski komfor i veći ekrani

U kabini su promjene potencirane aktualnim trendovima. Pogađate, u pitanju je središnji zaslon infotainmenta koji je sada dodatno narastao, pa su i ventilacijski otvori pomaknuti prema dolje. U pitanju su novi 10-inčni tablet u lebdećem izdanju te digitalni kokpit s novim rasporedom informacija i osjetno bržim odzivom.

Središnja konzola očišćena je od poluge mjenjača, a nestao je i Grip Control prekidač. Zato su sad tu novi pretinci te, dakako, ambijentalna rasvjeta. Pohvalit ćemo brži rad infotainmenta, ubacivanje novih funkcija, kao i dostupnost tipki prečaca. Sve funkcionira iznenađujuće dobro, baš kao i upravljanje sustavima putem (osvijetljenih) tipki na upravljaču.

Službeni materijali naglašavaju sjedala Citroën Advanced Comfort nove generacije s dodatnim slojem amortizirajuće pjena. Tkanine i uzorak su definitivno novi, dok po udobnosti nema drastičnih promjena – udobnost je odlična i takvu mekoću teško ćete naći u novom modelu iz ovog segmenta.

Priču o sjedalima moramo proširiti i onim stražnjim, koja su i dalje individualno podesiva i uzdužno pomična. Tri su sjedala, a to znači i mogućnost instalacije do tri sjedalice. Praktičnost je to koju danas sve rjeđe viđamo i zbog koje se sa sjetom prisjećamo monovolumena. 

Ponuda prostora ne ostavlja mjesta pokudama. Njih će imati eventualno bivši vlasnici monovolumena koji su bili još prostraniji. Ipak, u spektru današnje konkurencije teško ćete naći prijateljskije okruženje od ovog. Spomenimo i prtljažnik koji guta 460 litara, a u dvostrukoj podnici ima pohranjene kablove za punjenje. Trebate li više, odustanite od hibridne tehnologije pa ćete dobiti još 120 litara u bunkeru.

Za kraj priče o interijeru moramo spomenuti i luksuz na testnom primjerku. Perforirana koža sjedala donosi potpuno novu atmosferu, dodatno začinjenu funkcijama masaže. Tu je i pomični stakleni krov, a jedini detalj koji bi mogao biti bolji je audiosustav. Nije loš, ali na top izvedbama ipak bismo htjeli više. 

Vozi na struju, ali i na benzin

Testni primjerak pokretan je moćnim plug-in hibridnim pogonom od 225 KS. Poznati je to pogon koji kombinira 1.6-turbaka sa 180 KS i elektromotor, a koji se nudi na nizu modela koncerna Stellantis. 

Dolazi u kombinaciji s baterijom sada nešto većeg kapaciteta (13 kWh), a s kojom je deklarirani doseg 55 km. U praksi računajte s nešto manjom kilometražom - oko 40, ali i dalje dovoljnom za dnevne aktivnosti. Uostalom, neće se ništa strašno dogoditi kad se isprazne baterije jer je ovo punjivi hibrid, a to znači da još uvijek imate 180 "benzinskih konja" na raspolaganju. Pritom znajte samo da je spremnik goriva smanjen na 43 litre.

Mjenjač je automatski s osam stupnjeva prijenosa, a svojim uglađenim radom savršeno se uklapa u karakter vozila. Vožnja na struju je posebno ugodna u gradu, ali optimum je hibridan rad. Postoji i Sport opcija kad se stalno koriste kapaciteti oba pogona, a odziv je brži. 

O potrošnji goriva je nezahvalno govoriti. Ovisno o stanju baterija i modu rada, kreće se od 0 (troši preko 20 kWh/100 km električne energije) do gotovo 10 l/100 km kad vozite samo na benzin. Realno je moguće računati s prosjekom od 7 l/100 km, a ako većinom vozite na struju, 100 km prelazit ćete za 2-3 eura. Bolje od dizelaša, ali samo ako ste u gradu i ako svakodnevno punite na kućnom punjaču. U protivnom, razmislite i o dizelašu.

C5 Aircross je u vožnji iznimno udoban. Oduševljava načinom kako plovi preko neravnina, u tišini i bez trzaja. U naglim manevrima će se nešto izraženije naginjati, ali i držati zadanu putanju. 100 km/h postiže za solidnih 8.7 sekundi, a maksimalac je na 225 km/h.

Cijena proporcionalna ponudi

Citroen C5 Aircross nakon redizajna kreće cijenom od 31.455 eura ta izvedbu s benzincem od 130 KS, ručnim mjenjačem i osnovnim Feel paketom opreme. Automatski mjenjač doplatit ćete oko 2300 eura, dok je dizelaš, također s automatskim mjenjačem, još 2800 eura skuplji. 

Ponuda hibrida kreće od 44.289 eura za izvedbu od 180 KS, također s Feel razinom. Snažnija izvedba poput testirane kreće od 48.045 eura, a onda na sve dolaze još i doplate i zaustavljamo se na 54.852 eura. S 5 godina jamstva i zimskim gumama na poklon. 

 

C5 Aircross by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.