CARINE na robu iz Japana prema posljednjem dogovoru iznose 15 %, dok za Meksiko i Kanadu ostaju tarife od 30 i 35 %.
Najveći američki proizvođači automobila – General Motors, Ford i Stellantis – izrazili su nezadovoljstvo zbog novog trgovinskog sporazuma između SAD-a i Japana koji drastično smanjuje carine na japanske proizvode pri ulasku na američko tržište. Prema novom dogovoru, carine na robu iz Japana past će s 25 % na 15 %, dok automobili proizvedeni u Meksiku i Kanadi, uključujući mnoge modele iz Detroita, podliježu znatno višim carinama. Carine od 30 % za Meksiko i 35 % za Kanadu na snagu stupaju 1. kolovoza.
Dogovor je izazvao rast dionica japanskih proizvođača automobila: Toyota je skočila 14%, a Mazda čak 17%, potaknut očekivanjima veće isplativosti izvoza u SAD. S druge strane, američki proizvođači bijesni su jer će njihovi automobili – iako proizvedeni u Sjevernoj Americi, s visokim udjelom američkih komponenti – biti više oporezovani od onih iz Azije.
Bijes iz Detroita dodatno je potaknut izjavom Bijele kuće koja je ovaj dogovor opisala kao "povijesnu pobjedu za američku autoindustriju", navodeći da će time američki proizvođači moći lakše prodavati automobile u Japanu.
Ali realnost je kudikamo drugačija. Naime, iz Japana u SAD dolazi znatno više automobila nego obratno. Prema podacima carine, tijekom prošle godine automobili su činili više od 28 % ukupnog japanskog izvoza u SAD.
U izjavi za Reuters, predstavnici automobilske industrije Detroita poručili su:
"Svaki dogovor koji predviđa nižu carinu za japanske automobile bez američkog sadržaja nego za vozila proizvedena u Sjevernoj Americi s visokim udjelom američkih dijelova – loš je za američku industriju i američke radnike."
General Motors je ranije objavio da su im dosadašnje carine već uzrokovale trošak od 1,1 milijarde dolara u drugom tromjesečju 2025., a predviđa se da bi ukupna šteta mogla doseći 5 milijardi dolara do kraja godine. Novi dogovor s Japanom, kažu, dolazi u najgorem mogućem trenutku – pogotovo nakon što je Ujedinjeno Kraljevstvo dogovorilo carinu od 10% za izvoz svojih proizvoda u SAD. Istina, limit je 100.000 automobila, ali to je otprilike cjelokupna proizvodnja na Otoku.
I europski proizvođači automobila također pokušavaju postići vlastiti trgovinski sporazum s Amerikom, no pregovori između EU-a i SAD-a zasad ne daju rezultate. Trump je u međuvremenu zaprijetio s 30% carine na europsku robu ako se dogovor uskoro ne postigne.