Pogledajte kakve kotače ima ovaj Peugeot 208

Screenshot: Instagram

ZAMISLITE automobil na četiri rezervna kotača smanjenih dimenzija. To će vam prvo pasti na pamet kad vidite ovaj Peugeot.

Vidjeti automobil s tankom rezervnom gumom nije ništa neuobičajeno. Radi se o privremenom rješenju dok se ne stigne do vulkanizera i popravi originalni kotač. No, kada sva četiri kotača izgledaju kao rezervni, prizor postaje itekako neobičan. 

Upravo takav prizor viđen je nedavno u Marseilleu, gdje je na jednom parkiralištu snimljen Peugeot 208 s pomalo "čudnim“ kotačima. Međutim, to nisu obični rezervni kotači, već tzv. "univerzalni kotači“ koje proizvodi francuska tvrtka Enovcar.

Koja je svrha ovih kotača?

Iako izgledaju čudno, ovi kotači imaju vrlo praktičnu svrhu. Namijenjeni su autoservisima kako bi mogli premještati vozila koja se zbog kvara ne mogu pokrenuti. Ako su, primjerice, kočnice zakočene ili je došlo do kvara na mjenjaču, univerzalni kotači omogućuju da se vozilo ipak pomakne.

Mogu se koristiti i kada vlasnik želi obnoviti originalne naplatke ili pak u slučaju kvara električnog automobila.

Kako funkcionira univerzalni kotač?

Univerzalni kotač montira se pomoću izmjenjive glavčine koja se pričvršćuje s 10 vijaka. Može se koristiti na vozilima s četiri ili pet rupa. Enovcar upozorava da se s ovim kotačima vozilo ne smije kretati brže od 8 km/h.

Postoji i tzv. "spinner" način rada, pri kojem se kotač slobodno okreće u svim smjerovima. U tom slučaju se na kotač dodaje rotirajući prsten koji olakšava manevriranje, parkiranje ili okretanje vozila u mjestu. Ipak, ova opcija radi samo pri brzinama manjim od 3 km/h. Prebacivanje između načina rada kotača traje otprilike 30 sekundi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.