Testirali smo novi Citroen Berlingo u šminkerskom izdanju

Foto: Citroen,M.N.

CROSSOVERI i SUV vozila su potisnuvši monovolumene postali mainstream, prvi izbor svih onih modno osviještenih koji su spremni platiti za koji centimetar više i posljedični osjećaj koji paranje oblaka donosi. No, skidanje okova klasike počelo je puno prije.

Citroen je s Berlingom još 1996. godine otvorio novi svijet. Zvao se MPV ili dulje Multi Purpose Vehicle, a načelno se radilo o konceptu skalirane putničke izvedbe kombija na voznijoj automobilskoj osnovi. Zvuči odlično i u praksi jest, pa ne čudi što je Berlingo prve generacije opstao do 2013. godine. Sada svjedočimo trećem izdanju, a ideja je načelno ista: biti što praktičniji i prevesti što više stvari i ljudi do odredišta. Sada uz bitnu novost, a to je da ipak mora biti i nešto stila, a i o komforu valja voditi računa.

Berlingo je poput svoje braće iz Peugeota, Opela i Toyote narastao, i to u svim smjerovima osim u visinu. Estetski se pak približio poželjnijim crossoverima preuzimanjem recepture sa Aircross modela francuske tvrtke. Papir kaže kako je Berlingo narastao četiri centimetra u duljinu na 440 cm, te četiri u širinu na 185 cm.

Stvoren da daje

Estetski se Berlingo najmanje mijenjao straga gdje je zadržan jednak kombijevski potpis s ravno odsječenom stranicom i vertikalno orijentiranim svjetlima u kutevima. Bočna linija je zahvaljujući oblogama zanimljivija, a vrijedi spomenuti i nešto "nepravilnije" postavljena svjetla. Sprijeda pak prepoznatljiv Citroenov potpis sa svjetlima u više razina.

Logično, s takvim tlocrtom i ravnim bokovima francuski MPV nudi prostornost o kojoj prosječni crossoveri mogu samo sanjati. Krenemo li opet od straga recimo kako se iza stražnjeg krila krije 775 litara prtljažnika mjereno do pregrade. Realno je dostupno dvostruko više. Dalje slijedi tri individualno podesiva sjedala i onda dolazimo do dva prednja sjedala s ogromnom tampon zonom između njih. I da, preklapanjem naslona tovarni prostor raste do okrugla tri "kubika". A sve rečeno vrijedi za kraću M izvedbu modela.

Što se pak uređenja interijera tiče prvo što upada u oči pored atraktivnih presvlaka sjedala je očekivano visoka pozicija mjenjača. Naravno, pretinaca i različitih odlagališta ne nedostaje, kako na armaturi, tako i između sjedala, te u podnici straga.

Čista šminka

Testirali smo najopremljeniju izvedbu, i to uz obilje dodatne opreme, pa je ovako opremljeni Berlingo omogućavao poseban ugođaj. I dok će vozaču najvažnije stavke pored uzorne ergonomije biti Head-up zaslon, poveći info zaslon između brojčanika, i 8-inčni zaslon s navigacijom u središnjem dijelu, suvozaču će oko zapeti na kožnom detalju jednog od dva pretinca s poklopcem, te činjenici da središnji pretinac krije sustav bežičnog punjenja mobilnog uređaja.

Za poseban dojam tu je stakleni krov s roloom, vizualno uzdužno podijeljen policom, noću osvijetljenom. Straga će putnici imati i mogućnost podizanja stakla bočnih kliznih vrata, dodatnih zastora, te tzv. avionskih stolića u naslonima prednjih sjedala. Osim solidno odmjerene pozicije za upravljačem pohvalit ćemo i doista bogatu opremu, pa i samu kvalitetu izrade.

Dizelska snaga 

Citroen nudi potpunu ponudu motora, a u još uvijek popularnijoj kombinaciji s dizelskim motorom tri su opcije, od 75, 102 i 130 KS. Pogađate, najsnažnija ide i uz automatiku, a srednja se čini tržišno optimalnom. 1.5 BlueHDI daje i 250 Nm, a usuglašen je s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Ne zvuči moćno, ali kao što smo konstatirali na Rifteru, agilnosti ne nedostaje. Manje bitno je da vozi do 171 km/h, kao i da će do stotke stići za 12,3 sekundi. Važno je tek da ni pod opterećenjem ne posustaje, kao ni da prosječna potrošnja u pravilu ne prelazi 6,5 l/100 km. Primjera radi, na 2.500 o/min vozit ćete 130 km/h, a potrošnja će pasti na manje od 6 l/100 km.

Berlingo je sada postavljen na EMP2 modularnu platformu lansiranu još 2013. godine, a koju koriste modeli iz gornjeg doma ponude poput C5 Aircrossa ili Peugeota 3008/5008. Otuda i nešto bolji doživljaj za upravljačem, ali i dalje uz nešto valjanja i plivanja. U tom pogledu su njemački rivali uvjerljiviji, da ne kažemo tvrđi i utegnutiji.

A cijena?

Citroen Berlingo kreće cijenom od 131.900 kn za dizelsku, dok se top model sa 130 KS u produljenoj izvedbi opasno približio granici od 200.000 kn.

Testirani primjerak nadilazi sve rečeno jer ima opreme vrijednosti čak 46.845 kn, p amu je i cijena takva: 206.585 kn. Realno, izbor dizelaša srednje snage i Feel razine opreme zadovoljit će apetite većine, a cijena je u tom slučaju vrlo prihvatljivih 164.900 kn.

Svi kupci, s izuzetkom financiranja putem leasinga s 0% kamata, dobivaju na poklon produljeno jamstvo u trajanju od 5 godina/100.000 km, poklon policu automobilske odgovornosti za prvu godinu i poklon bon od 500 kn za kasko osiguranje.

Važnija standardna oprema:

16“ čelični naplaci • LED dnevna svjetla • Airbumps dekoracija i krovni nosači • dvoja klizna vrata • stražnji PDC • tri individualno podesiva stražnja sjedala • ručna klima • infotainment Connect 3.5“• el. podizači stakala • el. parkirna kočnica • sustav upozorenja na umor • automatsko kočenje u opasnosti • čitanje prometnih znakova • putno računalo • sustav držanja u voznoj traci • tempomat • pomoć za start na uzbrdici • senzor kiše i svjetala

Dodatna oprema (41.685 kn):

· Boja pijeska Sable - 3.600 kn

· Wild Green + paket XTR - 7.500 kn

· El. preklopivi retrovizori - 900 kn

· Rezervni kotač - 900 kn

· Kamera za vožnju unatrag - 2.000 kn

· Automatski dvozonski klima uređaj - 2.000 kn

· Elektrokromni unutarnji retrovizor - 500 kn

· Modutop panoramski stakleni krov s električnim sjenilom - 7.200 kn

· Multifunkcijski kožni upravljač - 800 kn

· Connect Nav na 8" tabletu (navigacija 3D) - 3.900 kn

· Paket Djeca (dodatno ogledalo za nadzor djece + sjenila stakala u drugom redu) - 800 kn

· Head up display - 2.500 kn

· Paket Safety plus - 2.000 kn

· Utičnica 230V – 700 kn

· Sigurnosna mreža između putničkog i tovarnog prostora - 1.200 kn

· Dodatno zatamnjena stakla - 2.200 kn

 

Citroen Berlingo by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.