Novi C5 Aircross je najudobniji crossover na tržištu, isprobali smo ga

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

C5 je bio i ostao jedan od najudobnijih modela na tržištu, pa i u povišenom izdanju i s dodatkom u imenu.

I Citroen se uključio u crossover trend lansiranjem niza povišenih modela. Neki su stigli na štetu klasičnih modela iz osobnog programa, baš kao što je to slučaj kod C5, koji je od klasične limuzine postao crossover. 

Originalan dizajn

Očekivano, platformu i mehaniku dijeli s ostalima iz PSA grupacije, odnosno modelima Peugeot 3008 i Opel Grandland X, ali tu sličnosti vrlo brzo staju. C5 se ističe snažnom osobnošću, potpuno drukčijim stilom u kabini te kvalitetama koje njegova braća blizanci nemaju. 

Dizajnerski je C5 Aircross dobro pogođen. Ističe se u masi, sada to možemo slobodno reći, jakim kućnim stilom, s prednjim svjetlima u više etaža, stražnjim s 3D okvirima te na boku s Airbump zaštitom. Pritom se ovaj model ne stidi visine, a ni u ostalim smjerovima nije skroman. Masivan je to auto od 4500 mm dužine, 1.859 metara širine i visine od 1.695 mm. A kad kažemo kako je razmak između osovina 2,73 metra, jasno je da će u kabini biti mjesta za sve. 

Vrhunska udobnost

I doista, prostranost je ono što prvo upada u oči. Kraljevski komfor sprijeda i straga upotpunjuju odlična sjedala, a odmah recimo i kako su iza ugrađene tri zasebne sjedeće cjeline s mogućnostima individualnog podešavanja i preklapanja. Dostupno je 580 litara prtljažnika, odnosno 720 kad se sjedala pomaknu 15 cm unaprijed, pa C5 svime udovoljava obiteljskim potrebama, i to na razini većih monovolumenskih prethodnika. 

Digitalni kokpit je i ovdje obavezan izbor, a radi na bazi onoga viđenog prije u Peugeotu. Međutim, ovdje je dizajn novi, a citroenovski štih donosi četvrtasto odrezane cjeline te već pomalo zaboravljeni brzinomjer na skalu.

Kao i kod ostalih Citroena, infotainment je progutao kontrole klimatizacije što će tražiti malo navikavanja. I konačno, jedan detalj prepisan od ostatka game, a to je ručica automatskog mjenjača.

Pretinaca ne nedostaje, preglednost je za ovakav komad auta solidna, a ergonomija za vozača odlična.

Ni višesatna vožnja ne umara, a najbolji dokaz svemu je da će putnici redovito misliti da vozite i 20% manjom brzinom nego što se uistinu krećete. Jedan dio zasluga tu ide uzornoj zvučnoj izolaciji, a veći dio na račun ovjesa s hidrauličkim graničnicima, odnosno dodatnom amortizacijom unutar samog amortizera.

 

Dio su Citroën Advanced Comfort tehnologije u okviru koje su i prije spomenuta sjedala. Rezultat: C5 bez posljedica na komfor prolazi neravnine, pa i punašnije ležeće policajce. U takvom ozračju nešto izraženije naginjanje karoserije u zavojima ne treba uzeti za zlo. Dovoljno je udoban da su ovdje 19-colni kotači isključivo zbog estetike.

Automatski mjenjač je imperativ

Ispod poklopca možete birati štošta, ali razum bi svakako išao u smjeru 1.5 BlueHDi motora sa 131 KS i 300 Nm. U slučaju osamstupanjske automatike, računajte na sprint do 100 km/h za oko 11 sekundi, s ručnim i nešto kraći. Ali što to znači u odnosu na lakoću vožnje koju daje uvjerljiva automatika? Ručni mjenjač ovdje nikako ne paše, posebno ako odrađujete veću kilometražu.

U gradu ćete doslovno ploviti uz minimalno doziranje gasa, dok će na otvorenoj cesti automatika nadopuniti rad tempomata i prepustiti vas krstarenju.

Naime, tempomat uključuje držanje razmaka, ali i vozne trake, pa za putovanje valja tek imati ruke na upravljaču i lagano pratiti cestu pogledom.

I tu dolazimo do jedine stvari koju C5, odnosno njegova tehnologija, radi revno, pa i agresivno. Poželite li na autocesti promijeniti traku bez aktiviranja pokazivača smjera, putem trzaja volana ćete biti streseni tako da vam nakon dva-tri pokušaja neće više pasti na pamet ovaj za Balkan uobičajen manevar.

Papir kaže da je maksimalac na 189 km/h, a realno lako dolazi do 150 km/h i drži ih bez napora. 

Cijena?

Citroen C5 Aircross BlueHDi 130 S&S EAT8 u bogatoj razini opreme Shine stoji 254.775 kn, a s nekoliko korisnih, ali ne nasušno potrebnih opcija cijena ide do 274.243 kn, što je razina snažnijeg dizelaša. Vrijedi reći kako je start na osjetno nižih 179.900 kn, ali tada i apetiti moraju biti kudikamo manji. 

Što god izabrali, C5 Aircross vas neće razočarati, posebno ako ste navikli voziti se u Citroenovim krstaricama. 

Dodatna oprema

Krov u crnoj Perla Nera boji 3.000,00 KN
Color Paket Silver 0,00 KN
Rezervni kotač smanjenih dimenzija 900,00 KN
Grip Control 2.500,00 KN
Grijanje prednjih sjedala 3.000,00 KN
CITROËN Connect Nav na 8" tabletu (navigacija 3D) i digitalni prijemnik DAB 1.500,00 KN
Naplatci od lagane legure 19" ART crni 4.500,00 KN

>> Citroen C5 Aircross: Posebna ponuda

Cjenik C5 Aircross by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.