Spykerov ratnik na rubu kiča

 Foto: Spyker

ŽENEVSKI salon ostat će upamćen i po povratku jedne nekad slavne tvrtke. 
 
Spyker se vratio među žive, a svijetu je ponudio C8 Preliator, sportscki coupe vrlo specifičnog dizajna. Tu ne mislimo toliko na vanjski izgled, koji vrlo dosljedno čuva poveznicu s prethodnicima, već na kabinu koja je oličenje luksuza. Očito je kako je inspiracija pronađena u bogatoj ostavštini Spykera, posebno na razdoblje Prvog svjetskog rata kada su iz ove kompanije dolazili vojni zrakoplovi. 
 
 
I doista, vozača očekuje kokpit zrakoplova, ali izveden u krajnje luksuznom maniru. Unikatna kabina obiluje "avio" prekidačima i sjajnim metalom, a čak su i ventilacijski otvori izvedeni sa motivom propelera. Serijska oprema je više no bogata, a uz sve elemente luksuza donosi Head-Up zaslon, infotainment sustav i sl. 
 
Ako se na tren vratimo na vanjštinu moći ćemo uočiti aerodinamički optimiziranu formu, čije su površine strujno optimizirane. Isto vrijedi i u obliku detalja, pa su korišteni tzv. NACA profili i usisi, pa čak i krilca, inače redovito korišteni u avio industriji i brodogradnji. Posebna pažnja posvećena je detaljima, pa su tako kučišta stražnjih #D LED svjetala napravljena od metala na CNC-u, a dizajnom uvelike podsjećaju na tzv. "afterburnere" kod mlaznih aviona.
 
 
Za pogon najnovijeg Spykera brine se Audijev 4.2 V8 osnažen na 525 KS i 700 Nm. Nudit će se u kombinaciji Getragovog ručnog šest-stupanjskog mjenjača, a u uz doplatu će se ugrađivati ZF-ova automatika. Kočnice potpisuje AP Racing. Automobil je postavljen na aluminijsku rešetku , pa usprkos obilju opreme teži svega 1.390 kg. Podatak kako ovjes isporučuje Lotus dovoljna su garancija odličnih voznih osobina. Inače, Spyker jamči sprint do stotke u 3,8 sekundi uz maksimalnih 322 km/h. 
 
I na kraju recimo kako je naklada limitirana na 50 primjeraka, a cijena osnovne izvedbe sa ručnim mjenjačem je pozamašnih 324.900 EUR. 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.