Prodaja Tesle u Europi potonula 40%, kineski konkurent bilježi rast od 225%

Foto: EPA

Prodaja Teslinih automobila na europskom tržištu strmoglavila se u srpnju, označavajući sedmi uzastopni mjesec pada za tvrtku Elona Muska. Istovremeno, kineski konkurent BYD bilježi eksplozivan rast, pokazuju podaci objavljeni u četvrtak, piše CNBC.

Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), u srpnju je registrirano samo 8.837 novih Teslinih vozila, što predstavlja pad od čak 40 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. S druge strane, BYD je u istom razdoblju zabilježio 13.503 nove registracije, ostvarivši impresivan godišnji rast od 225 posto. Zanimljivo je da se Teslin pad događa u vrijeme dok ukupno tržište električnih automobila u Europi i dalje raste.

Izazovi za Muskovu tvrtku

Proizvođač automobila Elona Muska suočava se s brojnim izazovima u Europi, od sve jače konkurencije do narušenog imidža brenda, dijelom zbog kontroverznih izjava samog Muska i njegove povezanosti s Trumpovom administracijom. Problemi nisu ograničeni samo na Europu; tvrtka se bori i na globalnoj razini, s padom prihoda od prodaje automobila u drugom kvartalu ove godine. Musk je upozorio da bi proizvođača automobila "moglo imati nekoliko teških tromjesečja" pred sobom.

Zastarjela ponuda i fokus na AI

Jedan od ključnih problema za Teslu je nedostatak novih modela u ponudi. Iako je tvrtka najavila rad na pristupačnijem električnom automobilu čija bi masovna proizvodnja trebala započeti u drugoj polovici 2025., analitičari ističu da je postojeća gama modela zastarjela u usporedbi s konkurencijom. Thomas Besson, voditelj istraživanja automobilskog sektora u Kepler Cheuvreuxu, smatra da Teslino vodstvo pokušava skrenuti pozornost s problema u prodaji govoreći o umjetnoj inteligenciji, robotici i autonomiji.

"Govore o gotovo svemu osim o automobilu koji sada prodaju sporijim tempom jer je, učinkovito, starost njihovih vozila znatno veća od konkurencije, a najnoviji proizvodi nisu bili uspješni kao što se očekivalo, posebno Cybertruck", rekao je Besson za CNBC.

Agresivan nastup kineskih brendova

Dok se Tesla bori, kineski proizvođači agresivno lansiraju nove modele i jačaju svoju prisutnost u Europi. BYD predvodi ovu ofenzivu, otvarajući prodajne salone diljem kontinenta i nudeći vozila po konkurentnim cijenama. Prema podacima JATO Dynamicsa, kineski brendovi su u prvoj polovici godine dosegnuli rekordan tržišni udio od preko 5 posto.

Pritisak kineske konkurencije ne osjeća samo Tesla. Pad novih registracija u srpnju zabilježili su i Stellantis (vlasnik Jeepa), južnokorejska Hyundai Grupa te japanski Toyota i Suzuki. S druge strane, Volkswagen, BMW i Renault Grupa bili su među onima koji su u istom mjesecu zabilježili rast prodaje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.