Kada stigne na tržište, Porsche Cayenne Electric postat će prvi automobil koji se može puniti bežično.
Tehnologija je predstavljena prošlog mjeseca na sajmu IAA Mobility u Münchenu, a omogućuje punjenje snagom od 11 kW, bez potrebe za spajanjem teškog i nespretnog kabela. Riječ je o induktivnom punjenju, poznatom iz svijeta mobilnih telefona i bežičnih slušalica, sada primijenjenom u znatno većem mjerilu.
No, iako je riječ o inovaciji koja bi se mogla proširiti na druge modele, Porsche ističe da se ova tehnologija neće koristiti u modelima Macan Electric i Taycan, i to zbog jednog razloga.
Razlog zbog kojeg će Cayenne Electric dobiti bežično punjenje, dok Macan Electric i Taycan neće, leži u činjenici da sustav zauzima znatno više prostora ispod vozila nego što ga manji modeli mogu ponuditi.
Iako sva tri modela koriste istu Premium Platform Electric (PPE) arhitekturu koju dijeli i Audijev Q6 e-tron, Cayenne je dulji i širi. To mu omogućava dovoljno mjesta za ugradnju dodatne opreme.
Prema pisanju portala The Drive, inženjeri su uspjeli ugraditi indukcijsku ploču između prednjih ovjesnih točaka, koje su jedinstvene za veći Cayenne. Ploča se nalazi ispod prednjeg elektromotora. Za ugradnju u Macan ili Taycan trebalo bi znatno mijenjati konstrukciju podvozja, što trenutno nije u planu.
Još nije poznato koliko će učinkovito biti bežično punjenje Cayennea Electric. Iako puni istom snagom od 11 kW kao i Macan priključen na kabel, induktivno punjenje u pravilu ima veće energetske gubitke.
Međutim, napredna tehnologija sve više smanjuje razliku, pa je danas učinkovitost bežičnog punjenja gotovo jednaka standardnim kućnim punionicama razine 2. Za optimalno punjenje važno je precizno pozicioniranje vozila iznad ploče, što Cayenne nadzire putem novog infotainment sustava.
Iako su i Macan Electric i Cayenne Electric opremljeni najnovijom tehnologijom, Taycan i dalje drži rekord u najbržem AC punjenju kod Porschea.
Dok su SUV modeli ograničeni na 11 kW, Taycan nudi ugrađeni punjač od 19,2 kW, zahvaljujući kojem se njegova Performance Battery Plus od 100 kWh puni od 0 do 100 posto u samo 4 sata i 48 minuta.
Kada je riječ o DC brzom punjenju, Taycan zadržava prednost do dolaska Cayennea. Na 800-voltnom punjaču, Taycan može primati do 320 kW, dok Macan Electric podržava 270 kW. Cayenne Electric će biti novi predvodnik s brzinom punjenja do 400 kW, što mu omogućuje punjenje od 10 do 80 posto u samo 15 minuta.