NAKON što je prošle jeseni oduševio svjetsku javnost na pariškom auto salonu, novi električni Renault 4 konačno stiže i na hrvatske ceste. Prvi susret s ovim dugoočekivanim modelom organiziran je u susjednoj Sloveniji, točnije u Ljubljani.
Originalni Renault 4, koji se proizvodio od 1961. do 1994. godine, s više od 8 milijuna prodanih primjeraka, zasluženo nosi titulu najprodavanijeg Renaultova modela svih vremena. Nova moderna "katrica" odmiče se od spartanskog karaktera izvornika i donosi suvremenu električnu tehnologiju u atraktivnom crossover-SUV pakiranju.
Iako potpuno nov, Renault 4 uspješno evocira duh originala kroz prepoznatljive dizajnerske elemente - okrugla LED svjetla, vertikalna stražnja svjetla i "kutijasta" silueta jasno prizivaju sjećanja na kultni model. S dužinom od 414 cm i širinom od 180 cm, novi R4 pozicioniran je između gradskog Clija i kompaktnog Captura.
Poseban plus bilježi međuosovinski razmak od 262 cm koji garanitra dovoljno prostora za četvero odraslih putnika, uz pristojni prtljažnik od 420 litara - čak 100 litara više od srodnog i manjeg Renaulta 5. Praktičnost dodatno povećavaju najniži utovarni prag u klasi, električno otvaranje prtljažnika te mogućnost preklapanja suvozačeva sjedala za prijevoz predmeta dužih od 2,2 metra.
Unutrašnjost nove "četvorke" dijeli digitalnu arhitekturu s Renaultom 5, ali uz nekoliko ključnih razlika. Udobnija sjedala s debljom pjenom osiguravaju veći komfor na duljim putovanjima, dok digitalni kokpit s 10,1-inčnim zaslonima i OpenR Link infotainment sustavom temeljenim na Androidu pruža suvremeno korisničko iskustvo.
Tipke su i dalje tu. Svakako je pohvalno što Renault nije potpuno eliminirao fizičke kontrole - tipke za klimatizaciju i osnovne funkcije i dalje su prisutne.
U vožnji, Renault 4 pokazuje iznenađujuću razinu udobnosti i uglađenosti. Multilink stražnji ovjes, rijetko viđen u B-segmentu, osigurava stabilnost i mirnoću, dok Extended Grip sustav nudi dodatne načine vožnje za izazovnije terene. Unatoč naglasku na komforu, automobil zadržava dovoljno živahnosti za zabavnu vožnju, osobito u sportskom načinu rada.
Kupci mogu birati između dvije baterije: 40 kWh (do 308 km dosega) ili 52 kWh (do 409 km). Elektromotori razvijaju 120 KS uz manju, odnosno 150 KS uz veću bateriju, što omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 9,2, odnosno 8,2 sekunde.
Punjenje je moguće snagom do 11 kW na izmjeničnim (AC) i do 100 kW na istosmjernim (DC) punionicama, uz korisne dodatke poput automatskog predgrijavanja baterije i V2L funkcije za napajanje vanjskih uređaja.
Na hrvatskom tržištu, novi Renault 4 dostupan je u tri razine opreme: Evolution, Techno i Iconic. Početna cijena iznosi 30.990 eura za osnovni model, dok su snažniji motor i veća baterija rezervirani za dvije bogatije opremljene izvedbe koje koštaju 35.490, odnosno 37.990 eura. Najavljeno je i skoro proširenje ponude N1 dostavnom varijantom.
Iako nostalgija igra značajnu ulogu u privlačnosti ovog modela, novi Renault 4 ne oslanja se isključivo na sentimentalnu vrijednost. Umjesto toga, Renault s ovim modelom gradi jedan novi identitet kao praktičan, udoban i tehnološki napredan električni crossover koji istovremeno odaje počast svojoj legendarnoj prošlosti. Hoće li to biti dobitna kombinacija za današnje kupce, već kroz prvih par mjeseci će biti sasvim jasno.