Kineski proizvođač automobila Xpeng predstavio je novi električni SUV za kinesko tržište pod nazivom G7, koji bi trebao ozbiljno konkurirati Teslinom Modelu Y. Novi G7 ima domet do 702 kilometra i početnu cijenu od 195.800 juana (oko 27.325 dolara), što je 9.448 dolara manje od Tesle.
Unatoč prosječnom dizajnu, G7 nudi naprednu tehnologiju. Prednji dio krasi takozvano "X lice" s uskom LED trakom iznad prednjih svjetala i kutnim dnevnim svjetlima. Bočne linije su glatke, s uvučenim kvakama, crnim obrubima i naplacima od 18 ili 20 inča. Straga je tu električni poklopac prtljažnika, svjetla u punoj širini vozila i plava LED signalizacija kad auto vozi autonomno.
Dimenzijama je G7 nešto veći od Modela Y. Dug je 4.892 mm, širok 1.925 mm i visok 1.655 mm, a međuosovinski razmak mu je 2.890 mm, isti kao kod Tesle, ali je ukupno 102 mm duži.
Kabina je minimalistička i moderno uređena. Dominira veliki ekran od 15.6 inča koji služi i kao digitalna instrumentna ploča i kao središnji infotainment sustav. Volan je grijani i ima samo dva kraka. Već osnovni paket donosi prednja električna sjedala s funkcijama grijanja, ventilacije i masaže. U središnjoj konzoli nalaze se dva bežična punjača od 50 W za pametne telefone. Tu su još i drveni nasloni za ruke, panoramski stakleni krov, 20 zvučnika, digitalni retrovizor i ugrađeni osvježivač zraka.
Dodatan luksuz uključuje oblogu krova od mikrofibre, ambijentalno osvjetljenje s 256 boja i čak 39 pretinaca za odlaganje, uključujući perivi prednji prtljažnik i pretinac za rukavice sa zaštitom na lozinku. Kapacitet prtljažnika kreće se od 819 do 2277 litara.
Putnici straga nisu zapostavljeni - imaju grijana i ventilirana vanjska sjedala s masažom, 8-inčni zaslon, sklopivi središnji naslon s bežičnim punjačem i držačima za čaše. Na stražnjoj strani prednjih sjedala nalaze se sklopivi stolići s magnetskim držačima za mobitele ili tablete, koji se mogu naginjati do 90 stupnjeva za bolji kut gledanja.
G7 dolazi u tri verzije: 602 Long Battery Life Max, 702 Ultra-Long Battery Life Max i 702 Ultra. Brojevi označavaju procijenjeni domet prema CLTC standardu - 602 i 702 kilometra.
Sve verzije koriste elektromotor smješten na stražnjoj osovini, snage 292 KS i okretnog momenta od 450 Nm. Ubrzanje do 100 km/h traje 6.5 ili 6.6 sekundi, a maksimalna brzina je 202 km/h.
Punjenje je brzo - uz podršku za DC punjenje snage 451 kW, moguće je u 10 minuta dobiti dodatnih 436 km dometa. Za punjenje baterije s 10% na 80% potrebno je svega 12 minuta.
Xpeng tvrdi da je G7 prvi "AI automobil" s računalnom snagom razine L3. Iza marketinških izraza krije se ozbiljna tehnologija - radar, ultrazvučni senzori, kamere i tri Turing AI čipa omogućuju niz naprednih funkcija. Vozilo ima sustav za suradnju vozača i automobila, pomoć pri vožnji na autocesti, automatsko parkiranje i opciju da se pozove vozilo izdaleka.
Ugrađeni su i poznatiji sigurnosni sustavi: adaptivni tempomat, zadržavanje u traci, upozorenje na mrtvi kut, prepoznavanje prometnih znakova i automatsko kočenje u nuždi do brzine od 130 km/h.
Posebna zanimljivost je panoramski head-up zaslon koji je Xpeng razvio u suradnji s Huaweijem. Riječ je o AR projekciji veličine do 87 inča koja najviše koristi za navigaciju, ali može prikazivati i filmove dok je auto parkiran, čime se G7 praktički pretvara u malo kino na kotačima.