Novi kineski SUV želi pretvoriti Teslu Model Y u povijest

Foto: Xpeng

Kineski proizvođač automobila Xpeng predstavio je novi električni SUV za kinesko tržište pod nazivom G7, koji bi trebao ozbiljno konkurirati Teslinom Modelu Y. Novi G7 ima domet do 702 kilometra i početnu cijenu od 195.800 juana (oko 27.325 dolara), što je 9.448 dolara manje od Tesle.

Više tehnologije, manja cijena

Unatoč prosječnom dizajnu, G7 nudi naprednu tehnologiju. Prednji dio krasi takozvano "X lice" s uskom LED trakom iznad prednjih svjetala i kutnim dnevnim svjetlima. Bočne linije su glatke, s uvučenim kvakama, crnim obrubima i naplacima od 18 ili 20 inča. Straga je tu električni poklopac prtljažnika, svjetla u punoj širini vozila i plava LED signalizacija kad auto vozi autonomno.

Dimenzijama je G7 nešto veći od Modela Y. Dug je 4.892 mm, širok 1.925 mm i visok 1.655 mm, a međuosovinski razmak mu je 2.890 mm, isti kao kod Tesle, ali je ukupno 102 mm duži.

Funkcionalnost interijera

Kabina je minimalistička i moderno uređena. Dominira veliki ekran od 15.6 inča koji služi i kao digitalna instrumentna ploča i kao središnji infotainment sustav. Volan je grijani i ima samo dva kraka. Već osnovni paket donosi prednja električna sjedala s funkcijama grijanja, ventilacije i masaže. U središnjoj konzoli nalaze se dva bežična punjača od 50 W za pametne telefone. Tu su još i drveni nasloni za ruke, panoramski stakleni krov, 20 zvučnika, digitalni retrovizor i ugrađeni osvježivač zraka.

Dodatan luksuz uključuje oblogu krova od mikrofibre, ambijentalno osvjetljenje s 256 boja i čak 39 pretinaca za odlaganje, uključujući perivi prednji prtljažnik i pretinac za rukavice sa zaštitom na lozinku. Kapacitet prtljažnika kreće se od 819 do 2277 litara.

Putnici straga nisu zapostavljeni - imaju grijana i ventilirana vanjska sjedala s masažom, 8-inčni zaslon, sklopivi središnji naslon s bežičnim punjačem i držačima za čaše. Na stražnjoj strani prednjih sjedala nalaze se sklopivi stolići s magnetskim držačima za mobitele ili tablete, koji se mogu naginjati do 90 stupnjeva za bolji kut gledanja.

Tri verzije, stražnji pogon i brzinsko punjenje

G7 dolazi u tri verzije: 602 Long Battery Life Max, 702 Ultra-Long Battery Life Max i 702 Ultra. Brojevi označavaju procijenjeni domet prema CLTC standardu - 602 i 702 kilometra.

Sve verzije koriste elektromotor smješten na stražnjoj osovini, snage 292 KS i okretnog momenta od 450 Nm. Ubrzanje do 100 km/h traje 6.5 ili 6.6 sekundi, a maksimalna brzina je 202 km/h.

Punjenje je brzo - uz podršku za DC punjenje snage 451 kW, moguće je u 10 minuta dobiti dodatnih 436 km dometa. Za punjenje baterije s 10% na 80% potrebno je svega 12 minuta.

Umjetna inteligencija i sustavi pomoći u vožnji

Xpeng tvrdi da je G7 prvi "AI automobil" s računalnom snagom razine L3. Iza marketinških izraza krije se ozbiljna tehnologija - radar, ultrazvučni senzori, kamere i tri Turing AI čipa omogućuju niz naprednih funkcija. Vozilo ima sustav za suradnju vozača i automobila, pomoć pri vožnji na autocesti, automatsko parkiranje i opciju da se pozove vozilo izdaleka.

Ugrađeni su i poznatiji sigurnosni sustavi: adaptivni tempomat, zadržavanje u traci, upozorenje na mrtvi kut, prepoznavanje prometnih znakova i automatsko kočenje u nuždi do brzine od 130 km/h.

Posebna zanimljivost je panoramski head-up zaslon koji je Xpeng razvio u suradnji s Huaweijem. Riječ je o AR projekciji veličine do 87 inča koja najviše koristi za navigaciju, ali može prikazivati i filmove dok je auto parkiran, čime se G7 praktički pretvara u malo kino na kotačima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.